همکاری بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات از تعامل این صندوق با بانک توسعه صادرات در فرآیند تامین مالی و پوشش تضمینی صادرکنندگان خبر داد.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران،  کاظم دوست حسینی با اشاره بر اینکه این دو نهاد با فاصله کمی بعد از یکدیگر تاسیس شده اند، افزود: توافق هایی خوبی با بانک شده است که به صورت نمونه می توان به حضور این دو نهاد در استانها اشاره کرد که از مشتریان بانک و صندوق به صورت مشترک حمایت می شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات، حمایت از صادرکنندگان با توجه به ریسک‌های سیاسی، تجاری در روند صادرات را از وظایف این صندوق برشمرد و افزود: برای ۲۰۰ کشور در کوتاه مدت و بلندمدت پوشش تضمینی برای صادرکنندگان فراهم می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: خدمات صندوق ضمانت صادرات شامل تضمین صندوق به تولیدکنندگانی که کالای خود را به صادرکنندگان برای صادرات می سپارند، وام به صورت ارزی، انواع بیمه نامه برای پوشش ریسک صادرات و تضمین خرید کالا و خدمات ایرانی توسط شرکت های خارجی تا سقف معین می شود.

دوست حسینی با اشاره به برنامه هایی که برای بهبود تعامل بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات تدوین شده است ، گفت: وجود هیئت مدیره مشترک برای بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات سبب ارایه بهتر خدمات و تسهیلات به صادرکنندگان می شود.

وی افزود: از دیگر برنامه ها تشکیل کمیته اعتباری مشترک است که از ابتدای تعامل بانک و صندوق با استقبال مواجه شده و تشکیل این کمیته های مشترک در دستور کار است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات درباره تفاهم نامه مشترک بانک توسعه صادرات و این صندوق یادآور شد: بر اساس این تفاهم نامه شعب بانک توسعه صادرات علاوه بر انجام امور بانکی، برای معرفی خدمات بیمه ای و ضمانتی صندوق هم اقدام می کنند و بانک توسعه صادرات فضای کاری در شعب خود در استان‌ها را در اختیار صندوق قرار می دهد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.