صنعت خودروی کشور باید روی پای خودش بایستد

۰۲م آذر ،

رئیس فراکسیون حمایت از تولید ملی گفت: صنعت خودرو کشور نباید به شرکت های فرانسوی همچون پژو وابسته باشد بلکه باید از توانایی طراحی های داخلی بهره ببرد.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب افزود: طی چندین سال قبل، صنعت خودرو  کشور وابستگی شدیدی به شرکت های فرانسوی همچون پژو و رنو داشته به طوری که هم اکنون بخش قابل توجهی از بازار ایران در دست محصولات خانواده پژو است.

وی ادامه داد: خودروسازان کشور باید بیش از قبل از توانایی طراحی، مهندسی و تولید قطعات داخلی بهره ببرند.

گروسی تصریح کرد: همچنین به غیر از شرکت های فرانسوی، گزینه های همکاری متعددی در حوزه کشورهای آسیایی برای خودروسازان وجود دارد که باید بیشتر به آن توجه کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: اگر به جای پژو، شرکت های خودروسازی ژاپنی، کره ای و چینی طرف قرارداد خودروسازان داخلی باشند به سبب استهلاک کمتر و کم مصرف بودن محصولات سود بیشتری برای کشور به همراه خواهد داشت.

گروسی با تاکید بر توسعه خودروهای ملی و بهره گیری از طراحی های داخلی اظهار داشت: اکنون زمان آن رسیده که صنعت خودروی کشور هر چه بیشتر از توانایی داخلی بهره گیرد و با همکاری شرکت های آسیایی، محصولات جدیدی بر روی ۶ پلت فرم طراحی شده سایپا و ایران خودرو به بازار ارایه دهد./ک


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.