صنعت خودرو سازی کشور می تواند با اروپا رقابت کند

‘ غلام محمد زارعی ‘ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: خودرو سازی در ایران در زمینه مواد اولیه تحت تاثیر تحریم ها نیست و با مدیریت شایسته می تواند قیمت ها کاهش و کیفیت آن افزایش یابد.

وی ادامه داد: در گزارش های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همواره بر نبود ایمنی در خودروهای داخلی تاکید شده و این موضوع جامعه را از نظر روانی تحت تاثیر قرار داده است و سبب شده تا رغبتی برای خودرو داخلی ایجاد نشود.

نماینده مردم کهکیلویه و دنا در مجلس اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت از جامعیت وظایف برخوردار است و سیاستگذاری های دولت باید به نقطه ای برسد که به امنیت مصرف کننده بیندیشد.

زارعی با بیان این که نباید به بهانه حفظ تولید منافع مردم را نادیده گرفت، گفت: رابطه میان تولید کننده ومصرف کننده دوسویه است و کمیسیون صنایع ومعادن مجلس در نظر دارد تا در تنظیم روابط تولید و مصرف یا حتی ایجاد اشتغال، مصرف کننده آسیب نبیند.

وی خاطرنشان کرد قیمت های موجود خودرو خیلی مربوط به مساله تحریم ها و فشارهای خارجی نمی شود، ظرفیت های زیادی وجود دارد تا در حوزه اقتصادی و تولیدی جامعه را با چالش روبه رو نکنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: نبود هماهنگی تولید و مصرف بازار را با شوک روبه رو می کند و رانت خواران و سوء استفاده کنندگان را بهره مند و مردم را با گرانی و نارضایتی روبه رو می سازد.

سیام **۱۰۵۳**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۶۵۱۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.