ضربات سنگین ارتش سوریه به تروریست ها ادامه دارد

کارشناس سیاسی سوری گفت: ارتش سوریه تاکنون ضربات سنگینی به گروه های مسلح تروریست در این کشور وارد کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی العالم  ؛ این کارشناس سوری درباره مقابله ارتش با گروه های تروریست در دمشق و حلب گفت: ارتش سوریه امنیت و آرامش را در دمشق حاکم کرده است و مردم به زندگی معمولی خود مشغول هستند. گروه های مسلح تروریستی به دنبال هرج و مرج و فعالیت های تروریستی در حومه و خیابان های دمشق بودند اما شکست خوردند.

 در شهر حلب نیز، ارتش عملیات نظامی خود را آغاز کرده است. تروریست ها می خواهند این شهر را به منطقه امنی برای معارضان مسلح تبدیل کنند ولی ارتش سوریه اجازه چنین امری را نمی دهد. عملیات ارتش در این شهرتا کنون نتایج خوبی داشت و شمار زیادی از تروریست ها کشته و بازداشت شدند.

این تروریست ها دارای تابعیت های مختلف لیبی،تونس،قطر،رژیم های عرب خلیج فارس،کویت و ترکیه هستند. شماری از افسران ترک نیز که این تروریست ها را در حومه حلب آموزش می دانند بازداشت شدند.

وی درباره روند گفتگوی ملی در سوریه تصریح کرد: مقامات سوریه از ابتدای سال گذشته بارها خواهان گفتگو شدند و حتی کمیته ای نیز برای گفتگو تشکیل شده است ولی معارضان خارج نشین این گفتگو را رد کرده و بر فعالیت های تروریستی و همکاری با قدرت های استکباری جهانی و رژیم های مرتجع عربی تاکید کردند. این طرف ها به دنبال آزادی و دموکراسی در سوریه نیستند. شمار زیادی از نشریات بین المللی به توطئه قدرت های منطقه ای و بین المللی علیه سوریه به دلیل حمایت این کشور از مقاومت در برابر دشمن اسرائیلی اشاره کرده اند.

ریاض صقر درباره تلاش عربستان سعودی برای ارائه پیش نویس قطعنامه ای به مجمع عمومی سازمان ملل برای محکوم کردن سوریه گفت: رژیم عربستان سعودی که باید از مسلمانان در سراسر جهان حمایت  کند با همکاری با آمریکا در پی هرج و مرج در منطقه و مشخصا در سوریه است. تا کنون تلاش های خصمانه عربستان علیه سوریه در شورای امنیت موفق نبوده است.

وی در انتها خاطرنشان کرد : تلاش های آمریکا و عربستان در سایه اقدامات قطب های جدید بین المللی که خواهان عدالت و از بین بردن معیارهای دوگانه در شورای امنیت هستند،موثر نخواهد بود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.