ضرب الأجل ۱۳ روزه برای مالکی

یکشنبه ۱۷ اردیبهشت – ۰۱:۴۱:۰۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- این سران عراقی تاکیید کرده اند برای انتقال آرام قدرت و تثبیت بنیانها و اصول دموکراسی و جلوگیری از ظهور دیکتاتوری محدودیت دوران نخست وزیری لازم و ضروری است.
به گزارش آریا،چهار تن از سران عراق در نشست اربیل با ارسال نامه ای به مالکی هشدار دادند اگر تا ۱۳ ماه می به درخواست ۸ ماده ای آنها پاسخ ندهد از وی سلب اعتماد خواهند کرد.
منابع سیاسی در عراق به خبرگزاری رویترز گفتند؛ اسامه نجیفی، مسعود بارزانی، ایاد علاوی و مقتدی صدر نامه ای حاوی ۸ درخواست از نوری مالکی برای وی فرستاده اند.
این رهبران از مالکی خواسته اند اگر وی خواهان حمایت رهبران عراق از حکومت خود است باید این ۸ درخواست آنها را تا روز ۱۳ ماه می (۲۴ اردیبهشت) به انجام برساند.
این نامه تأکید می کند اگر نوری مالکی با چهارچوب توافقات نشست اربیل و مفاد این نامه مخالفت کند در مدت کمتر از ۱۵ روز رأی اعتماد خود را از حکومت نوری مالکی پس خواهند گرفت.
رهبران اعراب در این نامه از مالکی خواسته اند به دخالتهای خود در وظایف و امور نیروهای امنیتی و پارلمان پایان دهد و همچنین با انتقاد از سیاست ها و تصمیم گیری های خودسرانه نوری مالکی از وی خواسته اند به تصمیم های یک جانبه ی خود در حکومت پایان دهد.
در این نامه همچنین به محدود شدن دوره نخست وزیری به ۲ دوره تأکید شده است که مالکی اکنون در دوره دوم نخست وزیری خود به سر می برد.
این سران عراقی تاکیید کرده اند برای انتقال آرام قدرت و تثبیت بنیانها و اصول دموکراسی و جلوگیری از ظهور دیکتاتوری محدودیت دوران نخست وزیری لازم و ضروری است.
ابراهیم جعفری” رئیس ائتلاف همپیمانی ملی یکی از همپیمانان ائتلاف قانون به رهبری نوری مالکی در وب سایت خود نوشت ائتلاف مالکی روز پنج شنبه گذشته طی نشستی خواستار برگزاری جلسه ای برای بررسی بحران کنونی شد.
روز نهم اردیبهشت نشست مشترکی با حضور جلال طالبانی˛ مسعود بارزانی˛ اسامه نجیفی˛رئیس پارلمان عراق ˛ایاد علاوی رهبر ائتلاف العراقیه و نیز مقتدی صدررهبر جنبش صدر  برگزار و در آن چگونگی حل بحران سیاسی کنونی عراق و راههای برون رفت از آن بررسی شد.
منبع:تابناک

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۶۱۳۴۱۰۹۵۳۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.