ضرورت استفاده از کارشناسان متخصص در حوزه بانکداری به منظور بازپس‌گیری معوقات

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

میرکوهی در گفتکو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری با اشاره به ایجاد مجتمع قضایی بازپس گیری معوقات بانکی گفت: استفاده از کارشناسان ذی‌ربط و متخصص در حوزه بانکی، موجبات ارائه گزارش‌های دقیق‌تری از میزان وصول معوقات بانکی را فراهم می‌آورد.

“عبدالعلی میرکوهی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ایجاد مجتمع قضایی بازپس گیری معوقات بانکی اظهار داشت: بی‌تردید ایجاد این مجتمع تاثیر چشم‌گیری در رسیدگی تخصصی‌تر به مسائل بانکداری خواهد داشت، زیرا یک کادر متمرکز و با تجربه در شعبات مذکور پرونده‌های موجود را مورد بررسی قرار می‌دهند.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایجاد چنین مجتمع قضایی نیازمند نیروی واجد شرایط  و کارشناسان آشنا و متخصص به مسائل بانکی است، قطعا این شعب در بحث باز پس‌گیری معوقات بانکی موفق‌تر از دیگر شعبات مختلف عمل خواهند کرد.

میرکوهی افزود: استفاده از کارشناسان ذی‌ربط و متخصص در حوزه بانکی، موجبات ارائه گزارش‌های دقیق‌تری از میزان وصول معوقات بانکی را فراهم می‌آورد.
 
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری در پایان خاطرنشان کرد: بی‌تردید با وجود چنین محاکمی در کمترین زمان ممکن و با دقت نظر بسیار بالا به مسائل قانونی و قضایی مالی و پولی در حوزه بانکداری پرداخته می‌شود.

گفتنی است؛ مطالبات معوق بانکی در حالی به رقم ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید که سرچشمه آن طرح‌های اشتغالی زودبازده و آزاردهنده اعلام شد. در عین حال عدم توانایی تولیدکنندگان نسبت به بازپرداخت وام‌ها و تعهدات اخذ شده، دلیل مهمی است که میزان معوقات بانکی در اقتصاد کشور را تحت‌تاثیر خود قرار داده است و چندی پیش رئیس بانک مرکزی از ایجاد مجتمع قضایی بازپس‌گیری معوقات بانکی خبر داد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.