ضرورت تعیین مجازات مستقل برای اسیدپاشی

ملکشاهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: در صورت احساس نیاز به تعیین مجازات مستقل برای اسیدپاشی قطعا این طرح در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

الهیار ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در لایحه مجازات اسلامی عنوان مستقلی برای جرم اسیدپاشی مطرح نشده است، اظهار داشت: با توجه به آثار و نتایج مخرب اسیدپاشی به عنوان یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی، تعیین مجازات مستقل برای این جرم ضرورت دارد.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: برخی از افراد جامعه اسید را وسیله‌ای برای سوء استفاده‌های شخصی خود قرار می‌دهند که اگر موجب ایجاد رعب و وحشت در جامعه شود، مجرم اسیدپاش مشمول مجازات محاربه که از سنگین ترین مجازات‌های قضایی است، خواهد شد.

ملکشاهی، با اشاره به قانون مجازات اسلامی در مورد جرم اسید پاشی گفت: طبق قانون مجازات اسلامی اگر اسید وسیله تهدید قرار بگیرد جرم مستقلی است که در صورت بروز جراحت در فرد دیگری مشمول قصاص می‌شود.

این حقوقدان با اشاره به اینکه باید مجازات مستقلی برای اسیدپاشی در قانون تدوین شود، خاطرنشان کرد: در قانون مجازات اسلامی تنها یک مجازات عمومی برای جرم اسیدپاشی در نظر گرفته شده و در صورت احساس نیاز به این قانون، قطعا تعیین مجازات مستقل  برای چنین جرایمی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.