مجازات اسیدپاشی بازدارنده نیست/ دسترسی به اسید ممنوع شود

یک حقوقدان گفت: مجازات مجرمان اسید‌پاش از بازدارندگی لازم برخوردار نیست و این در حالی است که هر از گاهی شاهد بروز این جرایم هستیم.

مرتضی اسلامی پناه در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران ، با بیان اینکه اسیدپاشی در زمره جرایم اجتماعی است که آثار جبران ناپذیری برای قربانیان دارد، اظهارداشت: اسید پاشی یکی از شنیع‌ترین و وحشیانه‌ترین جرایم در جامعه محسوب که این تبعات منفی قابل توجهی به لحاظ جسمی و روحی برای قربانیان به دنبال دارد.

این حقوقدان ادامه داد: آثار و تبعات نا مطلوب حاصل از اسید پاشی تا انتهای عمر قربانی با او همراه خواهند بود و حتی ممکن است فرد از جامعه جدا شود. 

 وی با بیان اینکه تاکنون مجازات معینی برای اسیدپاشی در نظرگرفته نشده است، افزود: انطباق ماده قانونی با نوع اسیدپاشی که در جامعه به وقوع می‌پیوندد و همچنین میزان جراحت وارده بر قربانی کاملا متفاوت است که بر این اساس قانون نمی‌تواند  مجازات معینی را برای این جرم در نظر بگیرد.
 
 اسلامی پناه در ادامه تصریح کرد: مجازات مجرمان اسید‌پاش از بازدارندگی لازم  برخوردار نیست و این در حالی است که هر از گاهی شاهد بروز این جرایم هستیم.

 این حقوقدان با اشاره به آثار مخرب دسترسی آسان افراد جامعه به اسید، خاطرنشان کرد: از جمله عوامل وقوع جرم اسیدپاشی در جامعه دسترسی آسان افراد به اسید است و قانون باید با اعمال برنامه‌های مدون فروش و تهیه آسان این عامل بروز جرایم را ممنوع کند.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. بهمن:

    این کارناشایست حکمش فقط بایستى اعدام باشد.کسى که اسیدبه صورت زنان مى ریزدفقط یک بیمار روانى هست که بجاى بسترى بایدنابودشود

  2. سلام:

    آقا موافقیم. خواهش می کنیم اسیدها را جمع کنید. از خدا می خواهیم. بس اخبار اسید پاشی خواندیم خسته شدیم. تروخدا مسئولین زودتر اقدام کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.