ضرورت توجه اساسی به صنعت سی ان جی

۱۷م آذر ،

ضرورت توجه اساسی به صنعت سی ان جی

خودکفایی در ساخت تجهیزات صنعت خودرو

هم اکنون روزانه حدود ۶۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می گردد که در صورت عدم توسعه صنعت سی.ان.جی این میزان به روزانه ۸۰ میلیون لیتر افزایش یافته بود.

  به نقل ازممتازنیوز، حسین هاشمی سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، با بیان این مطلب گفت: از آنجا که صنعت سی.ان.جی صنعتی نوپاست، توسعه کیفی و همچنین ارتقا خدمات باید در دستور کار قرار گیرد؛ همچنین وزارت نفت در بحث احداث جایگاه ها باید سرعت را بیشتر کند تا در کلان شهرها شاهد صفوف طولانی نباشیم.

وی با اشاره به تاثیر گسترش طرح سی.ان.جی بر صرفه جویی مصرف بنزین، گفت: در شریط اقتصاد مقاومتی که باید صرفه جویی بیشتری در مصارف ارزی داشته باشیم، سی.ان.جی می تواند اثر بخش باشد.

هاشمی تاکید کرد: هم اکنون روزانه حدود ۶۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می گردد که در صورت عدم توسعه صنعت سی.ان.جی این میزان به روزانه ۸۰ میلیون لیتر افزایش یافته و در حال حاضر روزانه ۱۸ میلیون مترمکعب گازسی.ان.جی در سبد سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی کشور قرار گرفته است و به این ترتیب راه اندازی صنعت سی.ان.جی سبب صرفه جویی چشمگیری در ارز مورد نیاز برای واردات بنزین به کشور شد.

وی ادامه داد:  سازندگان تجهیزات مختلف سی.ان.جی در کشور به شکلی مناسب فعال شده اند که علاوه بر بومی سازی تجهیزات مورد نیاز، به دانش مهندسی تولید این تجهیزات نیز دست یافته اند.

سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، تصریح کرد: تجهیزات سی.ان.جی در دو بخش به خودروها و تجهیزات جایگاه عرضه تقسیم بندی می گردد که هم اکنون در بخش تجهیزات خودروها به خودکفایی دست یافته ایم.

هاشمی با اشاره به اینکه در بخش جایگاه ها نیز بخشی از تجهیزات از داخل کشور تامین می گردد، گفت: در بخش تجیهزات سوخت گیری لازم است تولید بعضی از تجهیزات تقویت شود.

وی خاطر نشان کرد: در پنج سال اخیر بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به سازندگان تجهیزات سی.ان.جی پرداخت شده است.

جمعه ۱۷ آذر   ۱۳:۴۴

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.