ضرورت حضور فعال کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در اجلاس خلع سلاح هسته‌ای سازمان ملل

۲۳م اسفند ،

رییس مرکز هماهنگی جنبش غیر متعهدها در نامه‌ای از سفرا و نمایندگان دائم کشورهای عضو عدم تعهد در سازمان ملل درخواست کرد، کشورهای متبوعشان برنامه‌ریزی لازم جهت شرکت در اجلاس سال آینده خلع سلاح سازمان ملل در بالاترین سطح ممکن را داشته باشند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “محمد خزاعی” در این نامه با یادآوری تصویب قطعنامه سازمان ملل در زمینه خلع سلاح که با ابتکار این جنبش در سال‌جاری به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل رسید، تصریح کرد: بر اساس این قطعنامه قرار است اجلاس عالی‌رتبه یک‌روزه‌ای در شهریور ماه سال در جهت حرکت به سمت خلع سلاح کامل هسته‌ای برگزار شود.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک، با اشاره به این‌که «موضوع محو سلاح‌های هسته‌ای یکی از اهداف جنبش غیرمتعهدها از زمان تاسیس آن بوده است» اهمیت اجلاس خلع سلاح هسته‌ای و ضرورت حضور همه اعضای جنبش غیرمتعهدها در بالاترین سطح ممکن در این اجلاس را مورد تاکید قرار داد.

لازم به ذکر است، ارسال این نامه از سوی سفیر و نماینده دائم کشورمان، دومین اقدام جمهوری اسلامی ایران به عنوان رییس جنبش عدم تعهد در جهت هماهنگی و تبیین مواضع این جنبش در زمینه خلع سلاح هسته‌ای است.

هفته قبل جلسه فوق‌العاده و مشورتی اعضای جنبش غیرمتعهدها در نیویورک به ریاست محمد خزاعی رییس مرکز هماهنگی جنبش عدم تعهد برای بحث و بررسی مواضع این جنبش در اجلاس مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (ان. پی. تی) برگزار شد.

در این جلسه سفیر و نماینده دائم کشورمان با تبیین خط مشی جنبش عدم تعهد نسبت به خلع سلاح تاکید کرد: خلع سلاح هسته‌ای مهم‌ترین اولویت جنبش عدم تعهد در زمینه خلع سلاح است و کشورهای عضو جنبش خواهان اقدامات جدی در زمینه خلع سلاح هسته‌ای می باشند.

جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای پیشقدم در سطح سازمان ملل در مساله خلع سلاح هسته‌ای است.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.