ضرورت حمایت دولتی از درمان افراد نابارور

سلامت > درمان– کمک‌های دولت برای ارائه خدمات‌درمانی به زوج‌های نابارور می‌تواند در قالب برنامه‌های تشویقی افزایش جمعیت صورت پذیرد.

رئیس یک مرکز تحقیقاتی گفت: از آنجا که اکثر مراجعان به مراکز درمان ناباروری را افراد طبقه متوسط و ضعیف جامعه تشکیل می‌دهند با توجه به بالابودن هزینه‌های درمانی، این افراد بدون حمایت دولت قادر به ادامه روند درمان خود نیستند. دکتر ابوطالب صارمی افزود: چندی است که مسئولان با هشدار نسبت به روند کاهش جمعیت از مردم می‌خواهند، صاحب فرزند شوند، در حالی که یکی از عوامل خودداری جوانان از صاحب فرزند شدن، هزینه‌های بالای زندگی است.

وی با اشاره به تدوین سند بهداشت باروری از سوی وزارت بهداشت و تأکید بر لزوم افزایش شاخص میزان باروری در کشور، ادامه داد: به غیراز افزایش هزینه‌هایی که اکثر زوج‌ها برای صاحب فرزند شدن با آن روبه‌رو هستند، بسیاری از زوج‌هایی که به طریق طبیعی امکان باروری ندارند و می‌بایست درمان‌های لازم را شروع کنند به‌دلیل هزینه‌های سنگین آن یا از ابتدا منصرف می‌شوند یا در نیمه راه، درمان خود را رها می‌کنند.

وی ادامه داد: کمک‌های دولت برای ارائه خدمات‌درمانی به زوج‌های نابارور، می‌تواند در قالب برنامه‌های تشویقی افزایش جمعیت صورت‌پذیرد. وی گفت: به غیر از مشکلات فیزیولوژیک زن و مرد که باروری و بارداری آنان را مختل می‌کند، نداشتن آمادگی مانند پایین‌بودن درآمد و نداشتن مسکن مناسب، زوج‌ها را دچار مشکلاتی می‌کند که به‌طور ناخودآگاه آنان را از صاحب فرزند شدن محروم می‌سازد.

دکتر صارمی خاطرنشان ساخت: اگر علت نازایی در زنان یا ناباروری در مردان درست تشخیص داده شود به کمک تکنیک‌های جدید درمانی، اکثر مشکلات نازایی و ناباروری قابل درمان است؛ هرچند این بدان معنا نیست که هر کسی که از روش‌های نوین درمانی استفاده می‌کند، بلافاصله بارور خواهد شد،

زیرا شانس بارداری در زوجی که مشکل باروری هم ندارد در هر‌ ماه تنها ۳۰درصد است. وی تصریح کرد: درمان ناباروری حداقل یک‌سال و در مواردی بیشتر به طول می‌انجامد و این امر نیازمند پیگیری‌های درمانی از سوی زن و مرد است. وی ادامه داد: تجربه کشورهای دیگر مانند اروپا در این میان می‌تواند به‌عنوان الگویی برای کشور ما محسوب شود. در کشورهای اروپایی دولت هزینه درمان ناباروری را برای فرزند اول افراد نابارور تقبل می‌کند.


RSS

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. عباس:

    به نظر من اگه اینهمه تبلیغاتی که برای فرزندآوری کسانی میشه که علاقه ندارند بچه دار بشن هزینش صرف درمان کسانی بشه که آرزوشون داشتن فرزنده خیلی منطقیتره

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.