ضریب هوشی دختران بیشتر از پسران

در استان ۶۹ پایگاه سنجش سلامت وجود دارد که حدود ۲۰ پایگاه از شانزدهم اردیبهشت ماه فعال شده‌اند و مابقی پایگاه‌ها از پانزدهم خرداد ماه فعال خواهند شد، همچنین ۲۴ پایگاه از مجموع کل پایگاه‌ها در سطح شهر مشهد هستند که یکی از این پایگاه‌ها به منظور رفاه حال شهروندان به ویژه والدین کارمند بعدازظهرها فعال است.

ایسنا: مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: تا پایان آذر ماه ۹۰ خراسان رضوی با ارزیابی نزدیک به ۱۱ هزار نوآموز درکشور پیشتاز است.

سید محمد مهدی حسینی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از ۱۱۱ هزار نوآموز مورد ارزیابی شده به مدارس معرفی شده‌اند، خاطرنشان کرد: در این ۲۳ هزار و ۳۹۷ نفر مشکوک به مشکل بودند و یا خانواده آنان آمادگی لازم برای این انجام طرح را نداشتند.

وی با بیان اینکه ارزیابی در دو مرحله اولیه و تخصصی انجام می‌گیرد، ادامه داد: از سه هزار و ۴۷ نفر مشکوک به مشکل بینایی تنها ۶ نفر به مدارس استثنایی معرفی شدند، هشت نفر از هزار و ۲۲۴ نفر مشکوک به مشکل شنوایی، هزار و ۶۴۶ نفر از مجموع ۱۶ هزار و ۱۶۴ نفر مشکوک به عدم آمادگی تحصیلی و ۴۷ نفر از دو هزار و ۸۷۵ نفر مشکوک به بیش از یک مشکل، به مدارس استثنایی معرفی شدند.

حسینی با اشاره به اینکه خانواده‌ها نباید نگران باشند که ممکن است فرزندشان به مدارس استثنایی معرفی شوند، اظهار داشت: ۹۸٫۵ درصد از کل نوآموزان وارد آموزش‎وپرورش می‌شوند در حالیکه این کار از هدر رفتن سرمایه‌های ملی جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: در استان ۶۹ پایگاه سنجش سلامت وجود دارد که حدود ۲۰ پایگاه از شانزدهم اردیبهشت ماه فعال شده‌اند و مابقی پایگاه‌ها از پانزدهم خرداد ماه فعال خواهند شد، همچنین ۲۴ پایگاه از مجموع کل پایگاه‌ها در سطح شهر مشهد هستند که یکی از این پایگاه‌ها به منظور رفاه حال شهروندان به ویژه والدین کارمند بعدازظهرها فعال است.

مدیر آموزش‎وپرورش استثنایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از مسائل اجرایی به استان‌ها واگذار شده است افزود: خوشبختانه تمام اقدامات لازم تا پایان اردیبهشت ماه انجام شده است، آموزش به ۴۵۰ نفر کادر اجرایی، چاپ فرم‌های سلامت به تیراژ ۶۰۰ هزار نسخه، توزیع ۱۱۰ هزار جلد شناسنامه سلامت و شناسایی مکان پایگاه‌ها از جمله اقدامات اجرایی انجام شده در استان هستند.

وی اضافه کرد: تهیه چارت بینایی برقی در تمام پایگاه‌ها، آموزش آزماینده‌های تخصصی هوش از دیگر اقدامات اجرایی است که از اول تیر ماه آمادگی لازم برای ارزیابی هوش را نیز خواهیم داشت، علاوه بر ارزیابی هوش در خراسان رضوی، ارزیابی هوش در خراسان شمالی و جنوبی نیز بر عهده خراسان رضوی می‌باشد.

حسینی با بیان اینکه نزدیک به ۶ میلیون تومان برای چاپ شناسنامه‌ها هزینه شده است، ابراز داشت: در سال گذشته پنج هزار و ۴۴۵ نفر که ۵ درصد از نوآموزان را تشکیل می‌دهند، رایگان و ۱۱ هزار و ۴۴۵ نفر که تقریبا ۱۰ درصد از نوآموزان هستند را نیم‎بها تحت پوشش قرار دادیم، هزینه انجام ارزیابی تنها ۶۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه از آزمون‌های این طرح، فرضیه‌ها و پژوهش‌های جالبی به دست آمده است که باید از آنها در برنامه‌ریزی‌ها استفاده کرد، اظهار داشت: به عنوان مثال ضریب هوشی دختران بیشتر از پسران است یا افزایش میزان تحصیلات والدین باعث بالا رفتن میانگین نمره آزمون می‌شود یا فرزندان پدرانی که بیکار هستند میانگین نمره آزمون‌شان پایین می‌شود و مهم‌ترین فرضیه که میانگین نمره آزمون نوآموزان شهری بیشتر از نوآموزان روستایی است.

شایان ذکر است اولین جلسه استانی طرح ملی سنجش بدو ورود دانش‌آموزان پایه اول با حضور مدیر کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی و شهرستان‌های استان، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سبزوار، نیشابور و کاشمر در اداره کل آموزش‎وپرورش خراسان رضوی برگزار شد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.