ضریح مطهر جدید امام حسین تا ۲۰ روز آینده آماده رونمایی است

۲۴ام بهمن ،

سخنگوی هیأت امنای تعویض ضریح امام حسین علیه‌السلام گفت: ضریح جدید بارگاه منور حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام تا ۲۰ روز آینده آماده رونمایی است.

به گزارشممتازنیوز، حجت‌الاسلام تکیه‌ای با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر نقره‌کاری ضریح مطهر آغاز شده و بیش از ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی تصریح کرد: پس از اتمام این مرحله، نوبت به طلاکاری می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ روز آینده ضریح آماده رونمایی شود.

بنابراعلام پایگاه اطلاع‌رسانی حج، تکیه‌ای سپس با بیان خاطراتی از روزهای انتقال ضریح از قم تا کربلا اظهار داشت: به برکت انتقال ضریح نورانی امام حسین علیه‌السلام، بساط وهابیت از مناطق مختلف مسیر حرکت برچیده شد.

وی ابراز داشت: در مسیر انتقال ضریح که حدود یک هزار کیلومتر استقبال و همین مقدار بدرقه را شامل می‌شد، دیوارهای انسانی تمام مسیر شهرها، شهرک‌ها و روستاها را تشکیل می‌داد و ما در طول ۲۰ روز به زحمت توانسیتم از میان خیل عظیم ارادتمندان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام ضریح را به کربلای معلی منتقل کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه تمامی آفرینش برای انتقال ضریح امام حسین علیه‌السلام به خط شده بودند، به ذکر خاطراتی از وقایع صورت گرفته در جریان انتقال ضریح پرداخت که اشک و لبخند را بر چهره حاضران نشاند.

تکیه‌ای همچنین شیرین‌ترین لحظات زندگی خود و همراهان را زمانی دانست که کلید ضریح امام حسین علیه‌السلام در اختیار آنان قرار گرفت و به آنان اجازه داده شد داخل ضریح مطهر نماز بخوانند و بر مصائب آن حضرت روضه‌خوانی کنند.

وی همان روضه را که در محضر حضرت خوانده بود را برای حاضران در جلسه زمزمه کرد:

اگر کشتند چرا آبت ندادند
کفن بر جسم صد چاکت نکردند
…………………………………
گلی گم کرده‌ام می‌جویم او را
به هر گل می رسم می‌بویم او را
حسین جانم حسین جانم حسین جان
حسین جانم حسین جانم حسین جان

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.