تعویض ضریح قدیمی امام حسین(ع) با ضریح جدید + تصاویر

۳۰م دیماه ،

با انتقال قطعات ضریح تازه امام حسین(ع) به حرم مطهر اباعبدالله(ع) در کربلای معلی و برپایی کارگاه عملیات اجرایی، از روز قبل تعویض ضریح قدیمی با ضریح جدید به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ با انتقال قطعات ضریح تازه امام حسین(ع) به حرم مطهر اباعبدالله(ع) در کربلای معلی و برپایی کارگاه عملیات اجرایی، از روز قبل تعویض ضریح قدیمی با ضریح جدید به صورت رسمی آغاز شد.

مدت زمان تعویض ضریح حدود ۴۵ روز در نظر گرفته شده که از این مدت ۱۰ روز به عملیات انتقال ضریح فعلی و مابقی به جایگزینی ضریح تازه اختصاص دارد.

کار ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) در کشورمان از خرداد ماه سال ۸۷ آغاز شد و ششم مهر ماه طی مراسمی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از کشورهای عراق، عربستان، بحرین، لبنان و… از این ضریح مطهر رونمایی شد.
 
طراحی این ضریح مطهر توسط استاد محمود فرشچیان و خطاطیِ متون منقوش بر ضریح مقدس توسط استاد سید محمد حسینی موحد که از خطاطان به نام جهان اسلام است انجام شده است.

بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان صرف اجرای این پروژه شده است که از این مبلغ ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی در قالب طلا و جواهرات و سایر اقلام ارزشمند توسط عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) از سرتاسر ایران و جهان اهدا شده است.

این تصاویر از طریق ستاد بازسازی عتبات عالیات در اختیار باشگاه خبرنگاران قرار گرفته است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.