ضعف عضلانی در نوجوانی خطر مرگ زودرس را در مردان افزایش می دهد

۰۲م آذر ،

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی /۰۹/۰۲
پژوهشگران اعلام کردند نتایج تازه ترین تحقیقات نشان داده است مردانی که در دوره نوجوانی دچار ضعف عضلانی بوده اند، نسبت به اشخاصی که از قدرت عضلانی برخوردار بوده اند ، بیشتر در خطر مرگ زودرس قرار دارند.
به گفته پژوهشگران در موسسه کارولینسکا سوئد، برای مردان نداشتن قدرت عضلانی در دوره نوجوانی درست همانند چاقی مفرط و فشار خون بالا ، عاملی خطر آفرین در مرگ زودرس- مرگ پیش از پنجاه و پنج سالگی- محسوب می گردد.
پژوهشگران در این تحقیقات وضعیت سلامت بیش از یک میلیون مرد سوئدی را از سنین شانزده تا نوزده سالگی تا سن بیست و چهار سالگی مورد بررسی قرار دادند.
طبق این تحقیقات، خطر مرگ و میر زودرس در اشخاصی که در دوره نوجوانی از قدرت عضلانی برخوردار بودند، بیست تا سی و پنج درصد کمتر از اشخاصی بود که به تقویت ماهیچه های خود اهمیت چندانی نمی دادند.
علاوه بر این، آمار خودکشی در جوانان با قدرت عضلانی ، بیست تا سی درصد و همچنین خطر بروز اختلالات روحی-روانی در این اشخاص شصت و پنج درصد کمتر از جوانان دچار ضعف عضلانی بود.
پژوهشگران با اشاره به اینکه ضعف عضلانی خطر مرگ و میر ناشی از خودکشی و بیماریهای قلبی-عروقی را افزایش می دهد اعلام کردند این تحقیقات اهمیت ورزش و فعالیت بدنی را به ویژه در دوره نوجوانی و جوانی نمایان می سازد.
به گزارش پایگاه اینترنتی «هلث دی نیوز»، نتیجه این تحقیقات در «نشریه پزشکی بریتانیا» انتشار یافت.
۱۲۵/۱۴۲


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.