طالب‌پور: نمره قبولی از میزبانی این رویدادها کسب خواهیم کرد

سومین همایش علمی- ورزشی دانشگاه‌های آسیا

رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی از برگزاری سومین همایش بین‌المللی علمی ورزشی دانشگاه‌های آسیا و نشست اجلاس هیات رییسه دانشگاه‌های آسیا خبر داد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا دکتر مهدی طالب‌پور با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این سه رویداد بزرگ ایجاد تعاملات فرهنگی ورزشی بین دانشگاه‌های آسیا ست اظهار داشت : قصد داریم درشرایط حساس کنونی با برگزاری این سه رویداد مهم علمی – ورزشی تصویری مناسب از ایران به جهان ارائه کنیم .

وی درادامه ایجاد شادی ونشاط، ارتقاء سطح سلامتی را ازدیگر اهدف برگزار رویدادهای ورزشی در میان دانشگاهیان عنوان کرد و افزود : این برنامه ها در راستای توسعه پیشرفت علمی  ورزش تدوین و اجرایی خواهد شد .

رییس پژوهشگاه تربیت بدنی ادامه داد :اگر ورزش با آموزش در دانشگاه‌ها با ورزش عجین شوند، بدون شک در آینده مدیران شاداب، علمی و موفقی خواهیم داشت و این تغییرات درتمامی سطوح مشهود خواهد شد .

وی از اعلام آمادگی ۷ تیم از کشورهای تایلند، هنگ‌کنگ، سوریه، چین، ماکائو، عمان،‌ قزاقستان به همراه دو تیم از ایران برای شرکت در مسابقان فوتسال دانشگاههای آسیا خبرداد و افزود : تاکنون ۱۵۰ مهمان خارجی در قالب ورزشکار و پنج داور تاکنون وارد کشور شده‌اند.

وی سومین همایش بین‌المللی علمی ورزشی دانشگاه‌های آسیا را رویدادی مهم توصیف کرد و هدف از برگزاری ان را برپایی دبیرخانه دائمی ان دراین عنوان نمود و گفت : تصمیم داریم هر دو سال یک بار در کشورهای آسیایی برگزار کننده این گونه همایش‌ها باشیم.

طالب‌پور همچنین به برگزاری نشست هیات رییسه دانشگاه‌های آسیا اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ وقت میزبان تشکیلات مدیریت ورزش در دانشگاه‌ها نبوده ایم به همین خاطر به هیات رییسه فدراسیون دانشگاه‌های آسیا ا پیشنهاد میزبانی انرا دادیم که مورد پذیرش قرار گرفت تا در کنار برگزاری این دو رویداد میزبان برگزاری اجلاس هیات رییسه کنفدراسیون آسیا نیز باشیم که در این نشست تصمیمات مهم آسیا برای سال ۲۰۱۲ – ۲۰۲۴ و همچنین مدیریت فدراسیون آسیا اتخاذ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نمره قبولی از این میزبانی کسب خواهیم کرد یادآور شد: دیدگاه ما برای میزبانی این سه رویداد این است که در پایان رتبه A بین‌المللی را کسب کنیم بنابراین آمادگی بهترین تدارکات و شرایط را برای میزبانی داریم.

طالب‌پور در پایان با آرزوی موفقیت برای کاروان المپیک در بازی‌های لندن گفت: در حال حاضر نگاه علمی به ورزش داشتن جزو لاینفک ورزش در تمام دنیاست. عجین شدن ورزش با علم، سبب می‌شود تا شانس بیشتری در رده‌بندی مسابقه‌های جهانی و بویژه المپیک داشته باشیم.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.