طراحی، آزمایش و مستندسازی

مدارهای الکترونیک با تخته مدار مجازی را جدی بگیرید

جام جم آنلاین: تخته‌مدارها یکی از پرکاربردترین قطعات برای نمونه‌سازی مدارهای الکترونیک به‌شمار می‌رود.

علاقه‌مندان به ساخت مدارهای الکترونیک می‌توانند به کمک این تخته‌ها ابتدا مدار خود را به‌شکلی ساده طراحی و پیاده‌سازی کنند و پس از آزمایش آن در صورتی که مدار دارای عملکرد موفقی بود، آن را روی مدارهای چاپی یا دیگر صفحات اجرا کنند.

کاربران بسیاری وجود دارند که به کار با این مدارها علاقه دارند، اما امکان خرید تخته‌مدار و انواع لوازم موردنیاز برای ایجاد یک مدار الکترونیک برایشان مقدور نیست.

مقاومت‌ها، آی‌سی‌ها، منبع تغذیه، دیودها، خازن‌ها و… از جمله لوازم موردنیاز برای انجام چنین کاری به‌شمار می‌رود.

این هفته قصد داریم نرم‌افزاری را معرفی کنیم که شما را قادر می‌کند به‌طور مجازی با استفاده از یک تخته مدار الکترونیک، مدارهای دلخواه خود را طراحی و آنها را روی تخته مدارتان پیاده کنید.

در نهایت نیز این امکان به شما داده می‌شود تا با شبیه‌سازی عملکرد مدار ایجاد شده، آن را مورد آزمایش و بررسی قرار دهید.

همچنین در صورت موفقیت‌آمیز بودن نتیجه کار می‌توانید مستندات مربوط به مدار ایجاد شده را همراه با تمامی قطعات به‌کار رفته در آن ذخیره کرده و طبق آن نسبت به پیاده‌سازی مدار واقعی اقدام کنید.

نرم‌افزار LochMaster ابزاری منحصر‌به‌فرد برای اجرای پروژه‌های مدار الکترونیک روی تخته‌های مدار است. این نرم‌افزارهمه ابزارهای لازم برای طراحی، مستند‌سازی و تست مدارها را در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا براحتی و در کمتر از چند دقیقه با انتخاب قطعات موردنیاز خود از مجموعه قطعات موجود در بانک قطعه نرم‌افزار، مدار خود را کامل و آن را آزمایش کنید.

نمایش همزمان دو طرف تخته مدار با قابلیت ویرایش آنها، قابلیت انتخاب از میان انواع مختلفی از مدارها با شبکه‌بندی‌های متفاوت، پشتیبانی از امکاناتی همچون سیم‌کشی، لحیم‌کاری، نصب قطعات روی صفحه مدار برای واقعی‌تر شدن عملیات پیاده‌سازی، چاپ فهرست قطعات و مستندات مربوط به مدارها از جمله مهم‌ترین امکانات این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

چنانچه دوست دارید مدار بعدی خود را روی تخته‌های نرم‌افزاری LochMaster طراحی و پیاده‌سازی کنید، می‌توانید نسخه نمایشی این نرم‌افزار را با مراجعه به لینک زیر دانلود کنید:

http://www.abacom-online.de/demos/

lochmaster40(demo).exe

(جام جم – ضمیمه کلیک)
امیر عصاری


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.