آزمایش موفقیت آمیز هواپیمای مثلثی ناسا و بوئینگ+عکس

ناسا و شرکت بوئینگ با همکاری یکدیگر یک هواپیمای مثلثی را آزمایش کردند.

 

 air.nasa

 

این هواپیما که انگلیسی‌ها آن را ساخته‌اند، طراحی دوباره شکل هواپیمایی با “بال ثابت” سنتی است که به مدت پنجاه سال است حمل و نقل هوایی مسافران را صورت می‌دهد.

 

ناسا و بوئینگ این هواپیمای مثلثی را آزمایش کردند و امیدوارند که فناوری آن بتواند در دو دهه آینده در سطح جهانی مورد استفاده قرار گیرد.

هواپیمای موسوم به X-48C با “بدنه-بال هیبریدی” فضای بیشتری برای حمل مسافر و بار ارائه می‌دهد و این فناوری مثلثی شکل که خود یادآور هواپیماهای جاسوسی است، در هوا به طور کارآمدتری پرواز می‌کند.

 

فناوری ارائه شده که دارای اندازه بال ۲۱ فوت و وزن ۵۰۰ پوند است، یک مدل مقیاسی ۸٫۵ درصدی از یک هواپیمای سنگین زیرسونیک است.

X-48C ظرف ۱۵ تا ۲۰ سال آینده می‌تواند دارای کاربردهای نظامی و پرواز مسافران باشد. مدل مزبور تا ۳۵ دقیقه قادر به پرواز است و می‌تواند به ارتفاع بیشینه ۱۰ هزار فوت برسد.

این هواپیما همچنین از لحاظ میران مصرف سوخت و کاهش صدای موتورهارضایت‌بخش است.

آزمایش صورت گرفته فقط ۹ دقیقه به طول انجامید اما به اندازه کافی طولانی بود که ناسا آن را موفقیت آمیز بخواند. آژانس فضایی در نظر دارد این هواپیما را اواخر هفته جاری میلادی دوباره آزمایش کند.

 

باب لیبک مدیرارشد بوئینگ از همکاری با ناسا در آزمایش مفاهیم سپر صوتی در پرواز با سرعت پایین این هواپیما ابراز خرسندی کرد.

وسیله آزمایشی توسط بوئینگ طراحی شد و شرکت هوافضای کرانفیلد در انگلیس ساخت آن را بر عهده داشت. مدل X-48C تکامل X-48B است که بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰، ۹۲ پرواز را صورت داد.

 

بوئینگ در نظر داشت صدای موتورها را کاهش دهد و تعداد آن‌ها را تقلیل دهد.

مهندسان شرکت بوئینگ با دانشمندان ناسا در آزمایشات پرواز X-48C که طی سال ۲۰۱۲ ادامه دارد، شرکت می‌کنند.

منبع:ایسنا

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.