طراحی نرم‌افزاری با الهام از خون‌آشام‌ها

در داستان های Vampire، خون آشام هایی را می بینیم که می توانند ضربان قلب انسان ها را از کیلومترها دورتر احساس کنند، جریان خون در زیر پوست را ببینند، با چشمانی که می توانند خطر را به خوبی و ببینند و احساس کنند.
حال، محققان دانشگاه MIT برنامه کاربردی ای را طراحی نموده اند که نه تنها می تواند جریان گردش خون در پوست فرد را ببیند بلکه می تواند فشار هر نبض و جریان را نیز نمایش دهد.
این نرم افزار برای تشخیص تغییراتی که غیر قابل مشاهده هستند طراحی شده است از این رو هرگونه تغییر نوسان دار ضربان قلب یا گردش خون که می تواند به برخی ناراحتی های جبران ناپذیر منتهی شود را پیش بینی و نمایش می دهد و در واقع این تغییرات به قدری نامحسوس هستند که حتی چشم انسان نمی تواند آنها را ثبت کند.
به گزارش پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از ITworld، این سیستم توسط محققان آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی طراحی شده است به مانند یک اکولایزر است که برخی نوسانات رنگ را شدت می بخشد و باعث قابل مشاهده شدن برخی اثرات کاملا نامحسوس می شود.
طراحان این برنامه استفاده از آن را برای بررسی بدون تماس و از راه دور بیماران بستری شده در بیمارستان ها یا سایر محیط های درمانی، در مواردی به کار می برند که برای تعبیه حسگر بر روی بدنشان آسیب پذیر هستند.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.