طراحی نرم افزار تخصصی ترسیم هیدروگراف

پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد نخستین بار در کشور ، نرم افزار تخصصی ترسیم هیدروگراف را طراحی کردند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛سادگی کار با نرم افزار، دسترسی سریع به نتایج و آنالیز داده ها نسبت به روشهای موجود ، قابلیت گزارش دهی دو زبانه ، استفاده درهمه مناطق ایران ،ترسیم هیدروگراف سیل و معرفی مشخصات حوزه های آبریز و آبراهه ها از جمله مزایای این نرم افزار است.
 معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد گفت : این نرم افزار به منظور محاسبه هیدروگراف های ساعتی و هیدروگراف های سیلاب با دوره بازگشت های مختلف در حوزه های فاقد آمار و اطلاعات هیدرومتری طراحی شده است.
آقای دکتر ابراهیمی افزود : در این نرم افزار برای محاسبات ، روش S.C.S (روش مرسوم جهانی ) به عنوان روش مرجع در نظرگرفته شده و معادلاتی همچون زمان تأخیر ، زمان تمرکز ، زمان تا اوج و دبی اوج براساس آن محاسبه  می شود.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد هیدروگراف واحد ، محاسبات زمان
تمرکز، زمان تا اوج ، دبی اوج ، محاسبه تلفات اولیه بارش ، سفارشی کردن هیدروگراف واحد ،  سفارشی کردن هیدروگرافهای سیلاب ، امکان اضافه کردن مقادیر آب پایه به هیدورگراف هاو محاسبه تلفات اولیه بارش را از قابلیتهای نرم افزار برشمرد.
آقای دکتر ابراهیمی گفت: برای طراحی این نرم افزار آقایان پیکانپور ، صارمی ،سلاجقه و یادگاری مشارکت داشته اند و در مدت یکسال و نیم  با هزینه صد میلیون ریال آن را طراحی کرده اند./ع


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.