طراحی گیربکس خودکار با انتقال قدرت دستی

اردیبهشت ۱۴۰۳

 به گزارش ایکو پرس ، مهرداد الیاسی مدیر طراحی قوای محرکه و سیستم‌های مشترک ایران‌خودرو با بیان این مطالب گفت: این نوع جعبه دنده با تغییرات لازم بر روی جعبه دنده دستی موجود، افزودن مجموعه قطعات کیت AMT به آن و انجام کالیبراسیون توسعه می‌یابد و امکانات در اختیار راننده نظیر سیستم تعویض دنده همانند سایر جعبه دنده‌های خودکار بوده و وضعیت رانندگی تفاوت چندانی با سایر جعبه دنده‌های اتوماتیک نخواهد داشت.

الیاسی افزود: بر خلاف سایر جعبه دنده‌های اتوماتیک که به سبب پیچیدگی‌های فنی خاص، هزینه تمام شده محصول را نسبت به حالت دستی بالا می برند، این سیستم اختلاف هزینه کم‌تری خواهد داشت و می تواند استقبال قابل توجه مشتریان را به همراه داشته باشد.

وی گفت: مراحل امکان سنجی فنی جعبه دنده AMT (Automated Manual Transmission)، در قالب پروژه ای در سال تازه آغاز شده و به عنوان جعبه دنده خودکار ایران‌خودرو توسعه خواهد یافت و بر روی رانا و سمند نصب و تولید خواهد شد.

مدیر طراحی قوای محرکه و سیستم‌های مشترک ایران‌خودرو از آغاز پروژه اصلی تا ماه آینده خبر داد و اظهار داشت: با توجه به مذاکرات فشرده در دست انجام با سازندگان قطعات این سیستم، به زودی اجرای قرارداد توسعه اصلی و سپس تامین آن در شرکت ایران خودرو آغاز خواهد شد.

الیاسی زمان تولید انبوه این محصول را نیز حدود یک و نیم سال پس از آغاز اعلام کرد و با اشاره به پروژه توسعه گیربکس ملی که در شرکت تحقیقات موتور ایران‌خودرو (ایپکو) با همکاری مرکز تحقیقات ایران‌خودرو درحال انجام است، افزود: گیربکس ملی نیز با تامین سرمایه گذاری و بودجه‌های مورد نیاز و با هدف ارتقای مشخصات فنی گیربکس دستی در تمام محصولات ایران خودرو به تولید انبوه خواهد رسید.


IKCOPress
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.