طراحی و ساخت دریاچه تزئینی

Hosper طرح جامع منظر و شهر را برای املاک Hageveld و طرح دریاچه تزئینی در بالای پارکینگ زیرزمینی ارائه داد.

 این ملک پیشتر به عنوان مدرسه علوم دینی و قسمتی از آن نیز برای دبستان استفاده می‌شده است. اگرچه Hageveld همچنان دلفریب بود، در پوشش گیاهی آن اهمال شده بود و Voorhuis (بخش جلویی) خالی مانده بود.

در سال ۲۰۰۲ مالک جدید تصمیم به تبدیل Voorhuis به بلوک‌های آپارتمانی گرفت. در همان زمان، کالج انجمن ادبی Hageveld تصمیم به توسعه Achterhuis (بخش عقبی) زمین داشت.

طرح سه‌بعدی ملک بر پایه سه پوسته متحدالمرکز است که هرکدام ویژگی خاص خود را داراست.

ساختمان اصلی حکم هسته را دارد که با زمینی مملو از گیاهان پرپشت و سرسبز و در خارج از زمین با کشتزاری احاطه شده است.

بازگشت زمین سرسبز
اجرای طرح جامع در نتیجه تجدید و اصلاح ساختار سبز و سیستم آبی تمام زمین Hageveld (140000 مترمربع) بود. به قسمت‌های سبز زمین به خصوص به گیاهان اطراف ساختمان رسیدگی شد. قسمت غربی زمین که مشخص بود به آن توجهی نشده و بی آب و علف مانده نیز سر و سامان گرفت و درختانی در آن قسمت کاشته شدند.

زندگی در این ملک
هدف ساخت ۶۰ آپارتمان در قسمت Voorhuis در اندازه‌های مختلف بود. هر ساختمان نیازمند دو پارکینگ در کنارش بود. تنها حرکت مناسبی که در رابطه با پارکینگ می‌شد انجام داد که مطابق با ساختار این سازه باشد، ساخت پارکنیگ زیرزمینی در مقابل Voorhuis بود.

طراحی جدید حوض تزئینی
این قسمت از ملک با سازه بزرگی از حوض تزئینی زیباسازی شده که به طور نامحسوسی با ورودی پارکینگ زیرزمینی به دو نیم تقسیم شده است.

لبه این حوض با مساحت ۷۳۰ مترمربع و عمق ۶۰ سانتی‌متر از استیل CORTEN ساخته شده است. استوانه‌های نوری در حوض باعث ورود نور روز به پارکینگ زیرزمینی می‌شوند. ورودی‌ پارکینگ پوشیده از پانل‌های رنگی شیشه‌ای است که هرکدام یک اثر هنری خاص و زیباست. در طول شب نور از پارکینگ زیرزمینی از طریق پانل‌ها به طرف بالا می‌تابد که صحنه چشمگیری را ایجاد می‌نماید. علاوه بر این، فواره‌ها نیز به زیبایی حوض می‌افزایند.



آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.