طرح ترور مرسی در اسکندریه

دادستانی اسکندریه فردی را که قصد داشت در جریان سفر جمعه گذشته رئیس جمهور مصر به اسکندریه وی را ترور کند، بازداشت و تحقیقات از وی را آغاز کرد.
 سایت «بوابه الاهرام» نوشت که دادستانی اسکندریه از چهار روز پیش فردی را به اتهام ایجاد مزاحمت برای شخصیت‌های مهم از جمله برقراری تماس تلفنی با اعضای حزب آزادی و عدالت و تهدید برای ترور «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر، دستگیر و تحت بازجویی قرار داده است.

بر اساس این گزارش، افسران تحقیقات جنایی اسکندریه ابلاغیه‌ای دریافت کردند مبنی بر اینکه «محب فوزی» شهروند مصری در تماس تلفنی با اعضای حزب آزادی و عدالت نسبت به طرح ترور مرسی در جریان سفر وی به اسکندریه هشدار داده است.

پس از این ابلاغیه سریعا فوزی بازداشت و در بازرسی از منزل وی یک دستگاه بی‌سیم و دستگاه ارتباطات کشف و ضبط شد و متهم به دادن هشدار برای ترور رئیس جمهور اعتراف کرد.

متهم گفته است که در اختیار داشتن این دستگاه‌ها از لحاظ قانونی جرم نیست و به صورت آزاد در بازار خرید و فروش می‌شود.

این فرد چند سال پیش نیز تلاش برای ترور «حسنی مبارک» را ابلاغ کرده بود.

دستگیری طراح اصلی ترور

بوابه الاهرام همچنین گزارش داد که دادستانی محرم بک در اسکندریه طراح اصلی ترور مرسی را چند ساعت پیش از ورود مرسی به اسکندریه بازداشت و تحت بازجویی قرار داده است.

بر اساس این گزارش دادگاه محرم بک روز گذشته مدت بازداشت «محب عازر»(۲۸ ساله) را به اتهام طراحی ترور رئیس جمهور مصر به مدت ۱۵ روز دیگر تمدید کرد.

بنابر تحقیقات انجام شده این فرد مسیحی است که پس از انقلاب ۲۵ ژانویه اسلام آورده است و از اهالی محله محرم بک در اسکندریه است و در زمینه فنی و لوازم الکتریکی فعالیت دارد.

نیروهای امنیتی در بازرسی از منزل وی نقشه‌ مکان احتمالی حضور رئیس جمهور و خیابان‌هایی که احتمال عبور خودروی وی از آنها وجود داشت، پیدا کردند.

نیروهای امنیتی همچنین در منزل فرد متهم دستگاه‌های شنود و سیستم‌های ایجاد پارازیت در دستگاه‌های بی‌سیم را کشف و ضبط کردند که وی سعی داشت تماس بین محافظان رئیس جمهور را در جریان انجام ماموریت ترور، قطع کند.

در منزل این افرد متهم همچنین سیم‌های کوچک سیاه رنگ که برای تولید بمب‌های زمان‌دار است و نیز تعدادی کوکتل مولوتف، تعداد زیادی فلش کارت رایانه و سی دی پیدا شد.

نیروهای امنیتی همچنین تعدادی کتب ممنوعه تحت عناوین قتل حرفه‌ای به روش‌های معین و جاسوسی را کشف و ضبط کرده و به دادستانی تحویل دادند.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.