طرح توافق شده در کنگره آمریکا به زیان قشر متوسط

۱۴م دیماه ،

کارشناسان بر این باورند طرح توافق شده در کنگره آمریکا به زیان قشر متوسط و کم درآمد است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، صندوق بین المللی پول اعلام کرد توافق تازه کنگره آمریکا برای جلوگیری از سقوط آمریکا به پرتگاه مالی نمی تواند بحران کسری بودجه و مشکل بدهی این کشور را حل کند. جری رایس سخنگوی این صندوق گفت واشنگتن نباید برای حل مشکلات مالی خود کاری کند که احیای شکننده اقتصاد آمریکا
متوقف شود. او همچنین تاکید کرد کنگره پیشرفت بسیاری برای حل مشکل بزرگتر کسری بودجه نداشته است. موسسه اعتبارسنجی مودیز نیز با انعکاس نگرانیهای صندوق بین المللی پول اعلام کرد توافق کنگره نمی تواند اساس بهبود قابل قبولی در مشکل بدهی آمریکا در میان مدت باشد.
کارل دنینجر تحلیلگر آمریکایی گفت مشکل آمریکا این است که کسری بودجه و بدهی این کشور بیش از حدی است که بتوان گفت اقتصاد ثبات لازم را دارد و طرحی که در کنگره تصویب شد هیچ کمکی به حل این مشکل نمی کند زیرا بیشتر فشار این طرح و بعدا کاهش هزینه ها، بر قشر متوسط و کم درآمد خواهد بود.
این طرح زمانی تصویب می گردد که بحران اقتصادی تاثیر خود را بر خانواده ها در آمریکا گذاشته است. در این کشور هر روز بیکاری و گرسنگی روز به افزایش است. آمار تازه نشان می دهد شمار اشخاص بیخانمان در بیست و پنج شهر بزرگ آمریکا از سال دوهزار و یازده هفت درصد افزایش داشته است. درآمد و دستمزد پایین و افزایش هزینه زندگی مهمترین علل گرسنگی مردم در آمریکاست.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.