طرح جامع ساماندهی حریم تهران نهایی شد

جام جم آنلاین: مدیرکل حریم شهر تهران، از نهایی شدن طرح جامع ساماندهی حریم تهران خبر داد و گفت: در این طرح، برنامه ریزی ویژه ای برای ایجاد نقاط تفریحی ، گردشگری و ورزشی شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سید صباح الدین متقی افزود : حریم تهران، شش هزار کیلومتر مربع است که حدود هزار کیلومتر آن مربوط به سطح اشغال سکونتگاهی شهری، شهرستانی و روستایی، هزار کیلومتر مربع آن برای قطب های گردشگری و ورزشی و اراضی کشاورزی است و باغات این محدوده نیز یک ششم این وسعت را شامل می شود.

وی گفت: در سایر قسمت های این محدوده ، هزار کیلومتر مربوط به نمکزار و کویر این محدوده است و در هزار کیلومتر دیگر آن نیز فضای سبز و درختکاری انجام می شود.

مدیرکل حریم شهرداری تهران افزود: بخشی از وسعت شش هزار کیلومتری حریم نیز صخره ای است که قابلیت کشت و زرع ندارد و با اقداماتی که برای آن انجام می شود با مشارکت بخش خصوصی برنامه ریزی خاصی برای این قسمت انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت ها  نقاط جذاب حریم تهران گفت : سد ماملو ، پارک خجیر ، سرخه حصار، چیتگر و فضاهایی برای پرواز و پیست های ورزشی از جمله نقاط جذاب حریم مناطق تهران است .

مدیرکل حریم شهر تهران افزود: همه اقدامات لازم برای تهیه طرح جامع ساماندهی حریم تهران انجام شده است و بعد از نهایی شدن برای تایید به شورای اسلامی شهر ارائه می شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.