طرح هادی در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور تهیه می شود

مهندس محمدرضا شاملو روز پنج شنبه در مراسم افتتاح طرح هادی روستای چهره برق از توابع بخش مرکزی شهرستان نیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت تامین اعتبار سالانه به طور متوسط دو هزار روستا و در مجموع ۱۰ هزار روستای کشور در برنامه اجرایی طرح هادی و محیط روستایی قرار می گیرند.

وی بهسازی بافت های با ارزش روستایی را از دیگر فعالیت هایی ذکر کرد که در راستای برنامه پنجم توسعه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: هم اکنون در این زمینه ۳۰ روستا در استان های مختلف کشور انتخاب شده و در برنامه اجرایی نهایی شده و تلاش می شود به محض تامین اعتبار این تعداد به یکصد روستا افزایش یابد.

وی گفت: بهسازی روستاهای هدف گردشگری یکی از کارهایی است که از سال جاری به صورت ملی تامین اعتبار شده و در ردیف اعتبارهای بودجه سال ۹۱ پیش بینی شده است.

وی از تامین اعتبار بهسازی ۳۰ روستای هدف گردشگری در کشور خبر داد و افزود: بر اساس تفاهمی که بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و تعدادی از دستگاههای اجرایی کشور امضا شده قرار است ۱۲۰ روستا از روستاهای هدف گردشگری در برنامه اجرایی این طرح قرار بگیرند.

وی به صدور سند مالکیت روستایی هم اشاره کرد و گفت: در بحث سنددار کردن املاک روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار فعالیت مشترک بین سازمان ثبت املاک و بنیاد مسکن کشور وجود دارد و حدود یک میلیون واحد پیش بینی شده که تا پایان برنامه پنجم توسعه سنددار می شوند.

وی همکاری مردم و سازمان را از جمله مهم ترین راه رسیدن به این هدف بزرگ دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، طرح هادی روستای چهره برق با صرف یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال

در قالب شن ریزی و زیرسازی ، پیاده روسازی ، آسفالت ریزی و جدول گذاری اجرا شده است.

۷۱۱۶/۵۹۴/۵۳۰

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.