طرفدار سابق سرعت ۱۲۸ کیلوبیت اینترنت،از دلایل نارضایتی میلیون‌ها مشترک اینترنت گفت

اجازه ادغام وزارت ارتباطات را به دولت قبل ندادیم

وی افزود: به همین دلیل وقتی دولت قبل در سال تصمیم به ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در وزارت راه و شهرسازی داشت، بنده با همکاری سایر نمایندگان اجازه اجرایی شدن این تصمیم را ندادیم. در سال نیز قانونی را به تصویب رساندیم مبنی بر اینکه تمام درآمدهای این بخش در اختیار وزرات ارتباطات قرار گیرد تا بلکه درآمدهای این بخش صرف توسعه همین حوزه شود.

درآمد ۵۷۰۰ میلیارد تومانی وزارت ارتباطات در سال جاری

وی درآمد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بسترساز توسعه جهشی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور دانست و افزود: با درآمد ۵۷۰۰ میلیارد تومانی این وزارتخانه در سال ۹۴ می‌توان بخش‌های ارتباطات، مخابرات و فناوری اطلاعات کشور را دگرگون کرد.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری درآمد ۱۵۰ میلیارد تومانی واریزی مخابرات به خزانه کشور در دوره تصدی‌گریش در این وزارتخانه در سال ۱۳۸۴،‌ گفت: ۷ میلیون سیم‌کارت در اختیار مردم در ابتدای مسئولیت بنده در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را پس از بررسی‌های دقیق، امکان سنجی،‌ سرمایه‌ گذاری و فراهم کردن زیرساخت‌ها با علم به عطش بازار مصرف هم در حوزه تلفن ثابت و هم در حوزه تلفن همراه توسعه دادیم.
دولت الکترونیک ظرف ۴ ماه قابل پیاده‌سازی اگر…

وی با بیان این که وزیر ارتباطات به جای برخورد دستوری یا گلایه از سایر دستگاه‌ها، مدیران همه دستگاه‌های اجرایی را به همراهی و مشارکت اجرایی در تحقق دولت الکترونیک دعوت کند، گفت: وزیر در جلسات مشترک با مدیران دستگاه‌ های خدماتی مثل شهرداری‌ها، دارایی، بیمه، گمرک و بانک‌ها به ارزیابی وضعیت توسعه فناوری اطلاعات در این دستگاه‌ها بپردازد و با بودجه بسیار خوبی که در اختیار دارد نقاط ضعف آنها را شناسایی و با همکاری و کمک خود بستر رفع نیاز دستگاه‌ها فراهم کند. در این صورت موفق به پیاده‌سازی دولت الکترونیک ظرف چهار ماه می‌شود.
نگران درگیری وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات هستم

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مخابرات‌ در این حوزه را به سرعت قابل برگشت دانست و افزود: نگران درگیری وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات هستم. نفس درگیری این دو دستگاه مسئول، خطرناک است. در رسانه‌ها علیه یکدیگر موضع‌گیری می‌کنند، گروکشی می‌کنند و لجبازی می‌کنند. این اتفاقات موجب توقف توسعه و منفی شدن شیب توسعه مخابرات شده است.

 

متوجه نارضایتی مردم ناشی از اعلام خبر افزایش پهنای باند کشور در دوره مسئولیتم شدم

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری تجربه‌ای ناموفق از دوره مسئولیتش در این وزارتخانه گفت: در اواسط دوره مسئولیتم متوجه شدم اعلام برخی آمارها مثل افزایش پهنای باند کشور دردی از کاربران اینترنت را دوا نمی‌کند چون هیچ تأثیری در سرعت خدمات دریافتی کاربر نهایی ندارد. وقتی سرعت اینترنت کاربر نهایی قبل و بعد از اعلام این جنس اخبار تغییری نمی‌کند، خبر افزایش غیر از نارضایتی حاصل دیگری نخواهد داشت. چه خوب است مدیران بدانند مشکل مردم با دادن آمار و افتتاح‌ها قابل حل نیست باید فکری اساسی برای رفع مشکلات کاربر نهایی کرد.
ضعف مخابرات موجب رونق وایمکس شد

سلیمانی ضعف مخابرات در توسعه ای‌دی اس ‌ال را موجب رونق وایمکس دانست و افزود: اگر مخابرات چهار سال قبل ای‌دی‌اس‌ال را توسعه داده بود بیشتر سهم بازار را از آن خود کرده بود ولی به دلیل انجام ندادن این مهم، بازار در اختیار وایمکس قرار گرفته است.
فیلترینگ باید از کانال امنیتی و سیاسی خارج شود

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به موانع ایجاد شده در حوزه فیلترینگ، گفت: فیلترینگ باید از کانال امنیتی و سیاسی خارج و در کانال فنی و کارشناسی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. اگر برای خوشامد مردم وعده فیلتر نکردن داده شود یا به بهانه مسائل امنیتی بر طبل فیلترینگ کوبیده شود، راه به جایی نمی‌برد. چاره اساسی حل مشکل فیلترینگ راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است.

فیلترینگ غیرهوشمند موجب افت بسیار شدید سرعت اینترنت،مدیران شجاعانه این مسئله را اعلام کنند

وی افزود: بخش خصوصی کار واردات و ارائه خدمت را انجام می‌دهد ولی تولیدکننده مثلاً نرم‌افزار فیلترینگ هوشمند، با کیفیت نیست. فیلترینگ موجود موجب افت بسیار شدید سرعت اینترنت شده است. مدیران تعارفات را کنار بگذارند و به مردم اعلام کنند یکی از دلایل اصلی افت سرعت اینترنت در کشور، فیلترینگ غیرهوشمندی است که توسط آنها به اجرا درآمده است.
نرم‌افزار فیلترینگ هوشمند باید وارد شود

سلیمانی متذکر شد: از سوی دیگر به دلیل برخی جوسازی‌هایی که در مجلس یا سایر بخش‌های کشور می‌شود، کسی حاضر به وارد کردن نرم‌افزارهای فیلترینگ هوشمند هم نیست. پول انجام این کار را دارند ولی به دلیل ترس از متهم شدن به فروش کشور، این کار را انجام نمی‌دهند.

 

ISP ها مسئول افت شدید سرعت تلگرام و وایبر نیستند

سلیمانی اشتراک گذاری پهنای باند توسط ISP ها را از دیگر دلایل کنونی کندی سرعت اینترنت در کشور دانست و افزود: از زمان وزارت بنده، سازمان فناوری اطلاعات ابزار اندازه‌گیری سرعت اینترنت خریداری شده از ISP را روی سایت خود قرار داده است. کاربران با استفاده از این ابزار می‌توانند تخلفات ISP را شناسایی و از آنان شکایت کنند. البته سازمان تنظیم مقررات باید روشهای جدید برای نظارت و اعمال قانون ارائه دهد. روشهای سنتی پاسخگو نیست.

این عضو کیسیون صنایع و معادن مجلس در پیشنهاد دیگری خواستار مستقر کردن ابزار و تجهیزاتی برای ردیابی تخلفات اشتراک گذاری اینترنت در ISP ها توسط دستگاه‌های مسئول شد.

نماینده مردم تهران مسئول افت شدید سرعت تلگرام و وایبر را نه ISP ها بلکه فیلترینگ یا منشأ خارجی دانست.

نوشته طرفدار سابق سرعت ۱۲۸ کیلوبیت اینترنت،از دلایل نارضایتی میلیون‌ها مشترک اینترنت گفت اولین بار در اخبار روز ایران پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.