ظرفیت سازی در حوزه کشاورزی؛ نیاز آینده کشور

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر لزوم ظرفیت سازی در حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: عمده هدف گذاری های ما در تولید محصولات کشاورزی باید از محل ظرفیت سازی های جدید باشد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس رجائی با بیان اینکه هم اکنون از همه ظرفیت های کشاورزی کشور استفاده نمی شود افزود:‌ در افق ۱۴۰۴ قرار است وزارت جهاد کشاورزی ۳۰۰ میلیون تن محصول کشاورزی تولید کند اما با توجه به برخی اقدامات نامناسب این وزارتخانه در سالهای اخیر این موضوع بعید است.

وی با بیان اینکه باید برای تامین غذایی جمعیت ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیونی کشور هم در آینده آماده باشیم گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت های فعلی بخش کشاورزی، ارتقای بهره وری و استفاده از فناوری های نوین می تواند ما را به این هدف برساند.

رجائی نقش سازمان دامپزشکی را در تهیه غذای سالم مهم دانست و با بیان اینکه کمبود بودجه یکی از مشکلات این سازمان است پیشنهاد کرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخشی از بودجه سلامت را در اختیار این سازمان قرار دهد.

وی همچنین به تولیدات دارو و واکسن و سرم برای دام اشاره و اضافه کرد: هم اکنون نگاهی در وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر خصوصی سازی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی وجود دارد که ما با آن موافق نیستیم.

رجائی همچنین بر لزوم شناسنامه دار کردن دام های کشور تاکید کرد و گفت:‌ این وظیفه مهمی است که بر عهده سازمان دامپزشکی کشور گذاشته شده است که باید با سرعت بیشتری آن را پیش ببریم تا نگرانی ها از واردات دام های آلوده به کشور کاهش یابد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.