ظرفیت پذیرش آزمون ارشد پزشکی اعلام شد/تاثیر ۲۰درصدی معدل کارشناسی در پذیرش دانشجو

در آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۹۹ ، بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، بیش از ۴۶ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که بیش از ۴۰ هزار نفر آنها در نهایت پذیرش خواهند شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، انتخاب رشته داوطلبان مجاز در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ از روز دوشنبه ۳۱ شهریور ماه سال جاری آغاز شده بود، ساعت ۱۰ روز سه شنبه ۸ مهرماه پایان رسید و در این آزمون ۸۱ هزار و ۱۷ داوطلب ثبت نام کرده بودند که ۴۶ هزار و ۸۲۴ نفر یا به نوعی بیش از ۵۷ درصد آنها مجاز به انتخاب رشته شدند.

همچنین بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی؛ تعداد ۴۲ هزار ۶۶۱ نفر یا به نوعی حدود(۹۱ درصد) داوطلبان فوق مجاز به انتخاب رشته محل شده بودند که تعداد ۳۳ هزار و ۳۶۱ نفر  حدود (۷۸ درصد) آنها انتخاب رشته محل خود را در بازه زمانی مقرر و در زمان تمدید شده انجام دادند.

ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو رایگان و شهریه‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت بهداشت ۴۷۲۰ نفر اعلام شده است که از این تعداد ۲۸۷۰ نفر ظرفیت دوره‌های روزانه دانشگاه‌های علوم پزشکی است و ۱۸۵۰نفر ظرفیت به شهریه پردازها اختصاص دارد.

همچنین کارنامه و پاسخنامه هر داوطلب شرکت کننده در جلسه آزمون با کد رهگیری، فقط از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس http://sanjeshp.ir قابل رویت و دریافت است.

ثبت نام معدل مقطع کارشناسی، به میزان ۲۰ درصد در نمره کل تراز موثر است. با توجه به اختلاف سطح معدل فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسر کشور، ابتدا نمره معدل داوطلبان با استفاده از روش علمی تراز می شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.