عایشه قذافی قصد دارد از ناتو، قطر و امارات شکایت کند

۲۳ آبان ،

bbc5-1.jpg

وکیل مدافع عایشه قذافی با تاکید بر اینکه موکلش الجزایر را ترک نکرده است، گفت که دختر رهبر سابق لیبی می‌خواهد علیه ناتو، قطر و امارات به سبب کشتن پدر و برادرش به دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت کند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بشیر الصید، وکیل مدافع عایشه قذافی، دختر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی اظهار کرد که وی درصدد است تا از ناتو، قطر و امارات به سبب مشارکت آنها در ترور پدرش و المعتصم قذافی، برادرش در دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت کند.

روزنامه الشروق -چاپ الجزایر- دوشنبه ۱۲ نوامبر به نقل از وکیل مدافع عایشه قذافی در تونس نوشت که موکلش که از وی خواسته بود برای گفت‌وگو در خصوص مسائل قانونی به الجزایر مسافرت کند و این ممکن نیست که عایشه بدون اطلاع دادن به وکیلش الجزایر را ترک کند.

وکیل عایشه بر لزوم انجام دیدار خصوصی با موکلش با توجه به اهمیت مسائلی که در دادگاه کیفری بین‌المللی در خصوص عاملان کشتار پدر و برادرش مطرح خواهد کرد، تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: این شکایت همچنین علیه روسای کشورهایی است که به صورت مستقیم در این مساله دست نداشتند، اما از طریق کمک‌های نظامی به کشته شدن آنها کمک کرده‌اند.

سکوت مسئولان لیبیایی و الجزایری در قبال خبرها انتشار یافته در خصوص خروج خانواده قذافی از الجزایر تعجب برانگیز است.

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، روز یکشنبه این احتمال را داد که خانواده قذافی به نیجر گریخته باشند و سبب این اقدام را “تدابیر شدید الجزایر علیه خانواده قذافی” عنوان کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.