عبور «شهاب» در گفت‌وگوی تنهایی

جام جم آنلاین: چند روز پیش که زنده‌یاد حمید سمندریان برای همیشه از دیار خاک رفت، فضایی ایجاد شد تا برخی از آنهایی که زنده هستند، حتی بیشتر از آدم بزرگی که فوت کرده‌ بود، در صدر اخبار قرار بگیرند و عکس‌ها و گفته‌های آنها در بیشتر سایت‌های خبری و غیرخبری منعکس شود.

البته این‌ آدم‌ها معمولا این توانایی ـ مثبت و منفی‌اش فرقی برایشان نمی‌کند ـ را دارند که در هر شرایطی ذره‌بین نگاه‌ها را به سمت خود بچرخانند و خود را پررنگ‌تر از بقیه جلوه دهند.

برای این آدم‌های به اصطلاح گل‌درشت فرقی نمی‌‌کند که دیگران درباره آنها چه قضاوتی می‌کنند، مهم این است که آنها با رفتار و گفتار خود نگاه‌ها را به سمت خود معطوف کنند، اما در همین مراسم بود که برخی نگاه‌ها به سمت مردی رفت که نه اهل حاشیه است و نه جنجال.

او آرام به مراسم آمد و آرام هم رفت. نه حرفی زد و نه سینه‌‌چاک کرد. آمد و با سکوت خود همه احترامی را که زیبنده سمندریان بود به او نثار کرد و رفت.

او که در گوشه‌ای ایستاده بود و در سکوت برای تازه از دست رفته عزاداری می‌کرد، برخی از لنز دوربین‌ها را به سمت خود چرخاند و همان روز تشییع جنازه زنده‌یاد سمندریان، عکس «شهاب حسینی» در برخی از سایت‌ها منتشر شد و باز هم مثل همیشه سخن از فروتنی و نجابت این بازیگر به میان آمد.

شهاب حسینی، سال‌هاست با همین نجابت و فروتنی زندگی می‌کند. او در اوج شهرت همان‌گونه زندگی می‌کند که در زمان شروع فعالیت بازیگری و اجرا رفتار می‌کرد.

این ‌گونه رفتارها نشان می‌دهد که او به اصطلاح اهل «ادا» نیست. او همان گونه که فکر می‌کند، زندگی هم می‌کند. درون و برونش یک‌جور است والا این همه سال نمی‌توانست به فروتنی و نجابت شهره خاص و عام شود.

شهاب اهل مصاحبه و داد و قال و قیل هم نیست. برای همین کمتر کسی از زندگی شخصی و تفکرات خصوصی او باخبر است.

البته او چند سال پیش به برنامه «شب شیشه‌ای» تلویزیون آمد و رودرروی مجری نشست و صادقانه‌ترین پاسخ‌ها را به پرسش‌هایی داد که بیشتر آنها می‌خواست او را در بن‌بست یا چالش فروبرد، اما صداقت شهاب حسینی بر سوالات بی‌محابای مجری غلبه کرد.

حالا هم بار دیگر قرار است شهاب حسینی مقابل دوربین تلویزیون بنشیند و از گفت‌وگو‌های تنهایی خود برای مردم بگوید.

او فرداشب به برنامه «گفت‌وگوی تنهایی» شبکه چهار سیما می‌آید تا بگوید لحظات تنهایی خود را چگونه پر می‌کند و مردم در این تنهایی چه سهمی دارند.

طاهره آشیانی – گروه رادیو و تلویزیون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.