عجیب ترین اتفاقات المپیکی

به گزارش سه نسل به نقل از مشرق ، در حالی که چند روزی بیشتر به اغاز المپیک ۲۰۱۲ باقی نمانده است، بهتر است تا نگاهی به برخی از اتفاقات جالب در المپیک داشته باشیم.

*کاروان بی هدف تونس:

کشور تونس در سال ۱۹۶۰ کاروانی از وزرشکارانش را برای شرکت در ۵ رشت ورزشی به رم فرستاد. این در حالی است که کاملا مشهود بود این کشور اصلا به دنبال کسب مدال نیست. تیراندازان این کشور بعد از شلیک به سمت داوران از مسابقات حذف شدند. شناگر این کاروان در یک قدمی غرق شدن در استخر بود. در رشته شمشیربازی نیز یک بازیکن با نقاب سه نفر وارد زمین شد و تیم به طور کلی از مسابقات حذف شد.

*دونده بی حواس:

در المپیک سال ۱۹۰۸ و در حالی که دونده ای از افریقای جنوبی پیشتاز بود شرکت کنندگان به استادیوم نزدیک می شدندف ناگهان نفر اول بر اثر فشار حالش بد میشود و دونده ایتالیایی پیشتازی را بدست می گیرد او پس از ورود به ورزشگاه در خلاف جهت شروع به حرکت می کند و وقتی به خودش می آید دیگر مقام اول را از دست داده بود. او با همه تلاشی که می کند می تواند مقام سوم را بدست آورد.

*کشتی بی نهایت:

مارتین کلین کشتی گیر استونی در سری مسابقات سال ۱۹۱۲ توانست اولین مدال تاریخ استونی را در کشتی کسب کند. البته او برای گرفتن این مدال بسیار زحمت کشید چرا که در مرحله نیمه نهایی مجبور شد تا ۱۱ ساعت و ۴۰ دقیقه با کشتی گیر فنلاندی بجنگد ورکورد بلندترین کشتی دنیا را تکان دهد. البته روز بعدش در فینال توانایی مبارزه را نداشت و به مقام دوم رسید.

*کندترین قهرمانی:

در المپیک سیدنی در سال ۲۰۰۰ شناگری از گینه در ماده ۱۰۰ متر ازاد شرکت داشت. پس از زدن سوت اغاز مسابقه همه شرکت کنندگان به غیر از او به علت شروع اشتباه از ادامه مسابقه بازماندند. این شناگر که اصلا به قهرمانی امیدی نداشت به مقام اول رسید. این درحالی است که او تنها ۸ ماه بود که شنا اموخته بود و حتی در انتهای ۱۰۰ متر نیز در حال غرق شدن بود. همچنین زمان او یک دقیقه بیشتر از زمان میانگین این رشته بود.

*قهرمانی پس از مرگ:

در مسابقات سال ۱۹۰۰ که اصلا نظم خاصی نداشت یک خانم امریکایی به نام مارگارت ابوت به همراه مادرش در حال بازدید از پاریس بودند. این مادر دختر برای تفریح وارد یک باشگاه گلف می شوند و در مسابقات آن شرکت می کنند و مدال طلا را بدست می اورند. سال ها بعد در سال  و ۱۹۵۵ پس از مرگ وی متوجه می شوند که آن بازی ها از برنامه های المپیک بوده است و اولین زن مدال آور امریکا هیچوقت نفهمید در المپیک شرکت کرده است.

*ژیمناست یک پا:

جرج ایسر توانست در مسابقات ۱۹۰۴ ۶ مدال(سه طلا، دو نقره، یک برنز) کسب کند و این در حالی است که او تنها یک پا داشت. این ورزشکار سال های قبل از این مسابقات بر اثر برخورد با قطار یک پایش را از دست داده بود و به جای آن از یک پای چوبی استفاده می کرد.

*طولانی ترین مسابقه دنیا:

در سال ۱۹۱۲ و در تابستان گرم، دونده ماراتن ژاپنی به نام شیزو کاناکوری تصمیم گرفت تا یک چرخی در طبیعت استکهلم بزند. او هیچوقت مسبقات را به پایان نرساند و بدون اینکه کسی متوجه شود به ژاپن بازگشت. در سال ۱۹۶۶ او توسط مقام های المپیک پدا شد و از او در خواست کردند تا مسابقه را به پایان برساند. زمان او شد: ۵۴سال و ۸ ماه و ۳۲ دقیقه و ۲۰٫۳۷۹ ثانیه.


جدیدترین مطالب تفریح و سرگرمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.