عدم تحقق ۸۰ درصدی بودجه دولت از محل فروش اموال مازاد دولتی

۲۰م آذر ،

چکیده: مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، گفت: بیش از ۸۰ درصد بودجه دولت از محل فروش اموال مازاد دستگاههای اجرایی در سالهای قبل محقق نشده است.

به نقل از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، ˈاردشیر محمدیˈ با اشاره به ضرورت استفاده صحیح و بهینه از اموال دولت افزود: برای بهره وری بالاتر از اموال مازاد دولت همه ساله در بودجه سالانه بخشی از درآمد دولت از محل فروش اموال مازاد دستگاههای اجرایی پیش بینی می گردد در سالهای قبل تنها۷ تا ۲۰درصد از درآمد های پیش بینی شده محقق شده است.

مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در توضیح سبب عدم توفیق دستگاههای اجرایی در تبدیل اموال مازاد خود افزود: فروش اموال مازاد منقول و غیر منقول نیازمند تخصصی است که عموما سازمانها از آن برخوردار نیستند و با توجه به اینکه مسئولیت تعیین تکلیف اموال مازاد دولت بین دستگاههای اجرایی توزیع شده است سبب می گردد این مسئولیت بصورت جدی پیگیری نشود.

مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در ادامه افزود: سازمان اموال تملیکی تنها سازمان تخصصی در بدنه دولت است که تجربه، مکانیزم، قوانین و زیر ساختهای لازم برای تمرکز فروش اموال مازاد دولت را دارد و می تواند نقش موثری در این زمینه ایفا نماید.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.