روزنامه خراسان: آیا موردی دیگر به فهرست وعده‌های عمل نشده دولت اضافه می‌شود؟

۲۸م آذر ،

اظهارات روز پنج شنبه رئیس جمهور در جمع مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) حاوی نکات متعددی بود که یکی از آن نکات تاکید وی بر فروش اموال مازاد سازمان ها و نهادهای مختلف بود. این درحالی است که واگذاری این اموال مازاد که بیشتر شامل زمین و ساختمان است معمولاً با مقاومت سازمان ها و نهادهای مختلف مواجه بوده است. چرا که این سازمان ها، زمین ها و ساختمان های خود را به منزله قلمروی قدرت خود می دانند و به راحتی حاضر به محدودشدن این قلمرو نیستند.چرا که این نهادها و سازمان ها واگذاری این اموال را به منزله کاهش محدوده قدرت خود یا از دست دادن امکانات رفاهی تلقی کرده اند.

جالب این جاست که قانون بودجه در سال قبل و امسال این اجازه را به دولت داده است که بخشی از بودجه عمرانی را از محل فروش اموال مازاد سازمان های دولتی تامین کند. با این حال تاکید رئیس جمهور بر فروش این اموال با گذشت ۲سال از مجوز قانونی برای این کار محل تامل است و معلوم نیست ماجرای وعده های مشابهی که سال ها از اعلام آن گذشت و چندان عملی نشد دربارهٔ این موضوع هم اتفاق خواهد افتاد یا نه؟

به یاد بیاورید که رئیس جمهور از ابتدای مسئولیتش در ۷ سال پیش بارها بر تخلیه ساختمان های آن دسته از شرکت های دولتی که کار اصلی شان در خارج تهران است ولی در تهران هم دفتر دارند تاکید کرده بود و حتی دولت نهم در ۱۹ فروردین ۸۵ در مصوبه ای خردادماه همان سال را آخرین مهلت خروج این شرکت ها از تهران ذکر کرد ولی در عمل اتفاق چندانی نیفتاد. وعده هایی از این دست که عملی نشد کم نیست. آیا گفته رئیس جمهور مبنی بر فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی که در این ۷سال چندان عملی نشده است در مدت باقی مانده به سرانجام می رسد؟!

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.