عدم ریاضت بیشتر یونان در گروی اجرای اصلاحات

۳۰م دیماه ،

رییس صندوق بین المللی پول اظهار کرد که در صورت پیشبرد اصلاحات در قالب برنامه کمک مالی، تدابیر بیشتر برای یونان ضروری نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کریسیتین لاگارد در مصاحبه با روزنامه یونانی کاتمرینی گفت: اگر این اصلاحات ساختاری اجرا نشوند، در این صورت کاهش هزینه بیشتری باید انجام گیرد.

لاگارد روابط کاری خود با اول وزیر و وزیر دارایی یونان را بسیار خوب توصیف کرد و حضور مشترک سه حزب مختلف در دولت ائتلافی یونان را سودمند دانست.

یونان که در ششمین سال رکود اقتصادی خود بسر می‌برد، به کمک‌های مالی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول متکی است.

میزان بدهی‌ بخش خصوصی این کشور در سال قبل کاهش یافت. اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول ۲۴۰ میلیارد یورو وام‌های اضطراری از سال ۲۰۱۰ به یونان پرداخت کرده‌اند و هفته قبل صندوق بین المللی پول با پرداخت ۳٫۲ میلیارد یورو سهم از کمک مالی معلق شده به یونان موافقت کرد.

دولت ائتلافی آنتونیس ساماراس، اول وزیر محافظه کار یونان، از زمان به قدرت رسیدن در ماه ژوئن تاکنون، ۱۶ نماینده را به سبب مخالفت با ادامه ریاضت اقتصادی از دست داده است و اکنون از کل ۳۰۰ کرسی پارلمان، ۱۶۳ کرسی را در اختیار دارد.

به گزارش رویترز، پل تامسون، رییس هیات اعزامی صندوق بین المللی پول به یونان اخیرا اظهار کرده که این کشور به کمک بیشتری از سوی شرکای اروپایی خود در سال آینده نیازمند است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.