عراق نسبت به افزایش ناآرامی‌ها در سوریه هشدار داد

معاون اول رئیس‌جمهوری عراق در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان این که «تامین سلاح برای جناح‌های درگیر در سوریه خطرناک است»، نسبت به افزایش ناآرامی‌ها در این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از بخش مطبوعاتی پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد خضیر الخزاعی، معاون اول رئیس‌جمهوری عراق در شصت‌و‌هفتمین نشست مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک گفت: تامین سلاح برای جناح‌های درگیر که باعث افزایش خشونت، ناآرامی و کشته شدن تعداد بسیاری از مردم در سوریه می‌شود، اقدامی خطرناک است.

وی ادامه داد: اوضاع برای مردم سوریه که هم‌اکنون دچار وحشت هستند و نسبت به اتحاد و استقلال کشورشان بیم دارند، خطرناک و تهدیدآمیز تلقی می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری عراق در ادامه نسبت به تاثیرات منفی منطقه‌ای و بین‌المللی ناشی از تامین سلاح برای جناح‌های درگیر در سوریه هشدار داد و اعلام کرد که این اقدام می‌‌تواند تاثیرات نامطلوبی بر اوضاع سوریه گذاشته و باعث افزایش تنش‌ها و ناآرامی‌ها در این کشور شود.

وی افزود: از دیدگاه مقام‌های عراقی، به کار بستن راه‌حل مسالمت‌آمیز و انجام مذاکرات، تنها شانس پایان دادن به این بحران است. ناآرامی‌ها در سوریه بر سایر کشورهای منطقه اثر می‌گذارد.

خضیر الخزاعی در ادامه سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: حل بحران از طریق زور می‌تواند باعث افزایش تنش‌ها در سوریه و منطقه شود. امیدوارم که تمام جناح‌های درگیر در سوریه به این نتیجه برسند که راه‌حل نظامی خطرناک است.

وی همچنین با اشاره به مساله فلسطین گفت که موضع کشورش در قبال این مساله دقیقا موضع جهان عرب و موضع حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

الخزاعی ادامه داد: ما هرگونه سرکوب، یهودی‌گری و اشغال سرزمین فلسطین توسط اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری عراق در اظهارات خود در خصوص درگیری‌های و ناآرامی‌ها در خاورمیانه و در واکنش به مساله سیاست‌های تبعیض آمیز نسبت به مذاهب و اقلیت‌های قومی اعلام کرد که عراق هرگونه توهین به مذاهب را به ویژه به مسلمانان محکوم می‌کند چرا که از دیدگاه این کشور خشونت‌هایی صورت گرفته علیه مسلمانان به طور مثال در میانمار یک نسل کشی است که وجدان بشریت و جهان نمی‌تواند از کنار آن به راحتی بگذرد.

وی همچنین با اشاره به انتشار فیلم موهن ضد اسلامی در آمریکا که باعث بروز ناآرامی‌هایی در سراسر جهان به ویژه در میان مسلمانان شد، اعلام کرد که انتشار چنین فیلم موهنی باید با پاسخ شدید مسلمانان مواجه شود چرا که تکرار چنین اقداماتی باعث افزایش اقدامات خشونت آمیز شده که تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.