عرضه شدن فایرفاکس ۱۵

عرضه شدن فایرفاکس ۱۵

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobotf/images/fd877__wkt7lcc22r7unr3mro4.jpg

طبق وعده داده شده توسط شرکت موزیلا ، فایرفاکس ۱۵ در روز ۲۸ آگوست عرضه شد و کاربران میتوانند این نسخه را دانلود کرده و یا مرورگر خود را مستقیما بروز رسانی کنند .

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به نسخه ۱۵ روباه آتشین فایرفاکس تا ببینیم در این نسخه چه قابلیت هایی اضافه شده و یا بهبود یافته اند . همچنین نگاهی هم به رفع نواقص انجام شده در این نسخه خواهیم پرداخت .

– بهینه سازی مصرف حافظه سیستم برای افزونه ها : همانطور که میدانید ، افزونه دیگر بخش جدایی ناپذیری از مرورگرها شده اند که هر کاربران حداقل ۳ الی ۴ افزونه روی مرورگر خود نصب دارد . برخی از این افزونه ها به دلیل عدم کد نویسی درست ، دچار مشکلاتی هستند که باعث هدر رفت حافظه سیستم خواهند شد . اما مرورگر فایرفاکس در نسخه ۱۵ اقدام به بهینه سازی حافظه در زمینه افزونه ها کرده است . به عنوان مثال تصویر زیر را مشاهده کنید :

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobotf/images/43c2f__jvuhvrtqa8d11s20lyk1.jpg

تصویر بالا دو نسخه ۱۴ و ۱۵ مرورگر فایرفاکس را در زمینه بهینه سازی حافظه مربوط به افزونه ها را با هم مقایسه میکند . در تصویر بالا دو نوار ( یکی آبی و دیگری قرمز ) را مشاهده میکنید . نوار آبی رنگ مربوط به مصرف حافظه مرورگر فایرفاکس ( دارای ۱۵۱ تب باز ) به همراه افزونه Site Advisor 3.4.1 میباشد . نوار قرمز رنگ نیز میزان مصرف حافظه توسط همان مرورگر را پس از بستن ۱۵۰ تب نشان میدهد .

فایرفاکس ۱۴ با ۱۵۱ تب باز و افزونه Site Advisor : میزان مصرف حافظه ۱۷۳۰ مگابایت .

فایرفاکس ۱۵ با ۱۵۱ تب باز و افزونه Site Advisor : میزان مصرف حافظه ۱۷۹۳ مگابایت .

اما پس از بستن ۱۵۰ تب چه اتفاقی می افتد ؟؟؟

فایرفاکس ۱۴ با یک تب باز و افزونه Site Advisor : میزان مصرف حافظه ۱۵۳۱ مگابایت .

فایرفاکس ۱۵ با یک تب باز و افزونه Site Advisor : میزان مصرف حافظه ۳۷۴ مگابایت .

بهبودهای فایرفاکس ۱۵ در بهینه سازی مصرف حافظه در این مقایسه کاملا مشهود است .

۲- پشتیبانی مقدماتی از فایل های PDF : در نسخه های قبلی فایرفاکس نمی توانستیم فایل های PDF را به صورت مستقیم در مرورگر اجرا کرده و مطالعه کنیم . اما در نسخه ۱۵ این قابلیت فراهم شده است . گرچه هنوز پشتیبانی مقدماتی صورت گرفته و ممکن است در حین کار به مشکلاتی برخورد کنید .

۳- پشتیبانی نسخه سوم پروتکل اسپیدی ( SPDY ) : پروتکل اسپیدی یک پروتکل آزمایشی میباشد که توسط شرکت گوگل برای انتقال اطلاعات در بستر شبکه توسعه داده شده است . اسپیدی در واقع شبیه پروتکل HTTP میباشد که اهداف خاصی دارد . یکی از این اهداف کاهش زمان بارگذاری محتوای وب میباشد که از طریق روش هایی مانند فشرده سازی اطلاعات در این پروتکل قابل دستیابی است . البته گوگل قصد امن تر کردن ارتباطات اینترنتی از طریق این پروتکل را نیز دارد . در این نسخه از فایرفاکس از نسخه سوم این پروتکل پشتیبانی به عمل آمده است تا فایرفاکس هرچه بیشتر به سمت استفاده از فناوری های جدید سوق پیدا کند .

۴- پیشرفت WebGL : در این نسخه WebGL نیز پیشرفته هایی داشته است که شامل پشتیبانی از ” بافت های فشرده ” برای افزایش بازدهی اشاره کرد .

اما در ادامه به قابلیت هایی اشاره میکنیم که حتما برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب را خوشحال خواهد کرد . از این قابلیت ها میتوان به موارد زیر اشاهر کرد :

* یکپارچه سازی دیباگر جاوا اسکریپت با بخش Developer Tools

* اضافه شدن Layout view جدید به بخش Inspector

* پشتیبانی از پروپرتی word – break ( این پروپرتی مربوط به CSS میباشد ) .

* پشتیبانی از تایمر رویدادها با دقت بالا

* اضافه شدن ابزار جدیدی که به برنامه نویسان و طراحان وب اجازه میدهد تا بین حالت نمای دسکتاپ و نمای موبایل سوئیچ کنند .

* پشتیبانی از کدک صوتی Opus

* پشتیبانی المنت Source از ویژگی های مدیا

* پشتیبانی المنت های Audio و Video از ویژگی Played

از دیگر بهبودها میتوان به نوار جستجوی فایرفاکس اشاره کرد . در نسخه ۱۵ سرعت جستجوهایی که از طریق این نوار انجام میشوند افزایش پیدا کرده است .

بهبود در بخش حافظه نهان ( Cache ) این نسخه از فایرفاکس نیز باعث افزایش بازدهی و بارگذاری سریع تر عناصر موجود در صفحات وب خواهد شد .

قابلیت های Click to play و In Content Preferences همچنان به صورت پیشفرض غیر فعال هستند و باید آنها را به صورت دستی و از طریق بخش about:config آنها را فعال کنید .

برای آپدیت فایرفاکس میتوانید از منوی اصلی فایرفاکس گزینه Help و سپس About Firefox را انتخاب کنید . سپس با کلیک بر روی دکمه Check For Update میتوانید مرورگر خود را آپدیت کنید . نسخه ۱۵ فایرفاکس را نیز میتوانید از لینک زیر دانلود کنید .

برای مشاهده اطلاعات بیشتر و دانلود این نسخه از موزیلا کلیک کنید

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobotf/images/43c2f__funmehr.jpg

اختصاصی از مجله اینترنتی ممتازنیوز – Www.FunMehr.com & IR

عضویت در ممتازنیوز

طبقه بندی: اخبار آی تی, اخبار آی تی   |   تعداد بازدید: ۱ نفر   |   تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ شهریور
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , عرضه شدن فایرفاکس ۱۵


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.