عرضه چادر با رنگ های مختلف به عنوان پوشش رسمی

خبرگزاری آریا-حجت الاسلام والمسلمین الله یاری گفت: معتقدم می توان چادر را در قالب رنگ های دیگر در جامعه به عنوان پوشش رسمی عرضه کرد.

به گزارش آریا،حجت الاسلام والمسلمین مجتبی الله یاری کارشناس مسائل مذهبی در در نشست `چادر،‌ بایدها و نبایدها` با بیان اینکه چادر می تواند به غیر از رنگ مشکی در جامعه عرضه شود، گفت: معتقدم می توان چادر را در قالب رنگ های دیگر در جامعه به عنوان پوشش رسمی عرضه کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از چادر مشکی از دو منظر در کشور اهمیت دارد، اظهار کرد: بسیاری از مراجع معتقد هستند که استفاده از چادر رنگی باعث جلب نظر شده و مشکلاتی را در جامعه بوجود می آورد.

وی  با بیان اینکه استفاده از چادر رنگی در جامعه جا نیفتاده است، گفت: اکثر افراد به این مساله معتقد هستند که بانوان حتما باید از چادر مشکی برای حضور در جامعه استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین الله یاری با بیان اینکه براساس آمارهای موجود مصرف سالیانه کشور ۲۵۰ میلیون متر چادر مشکی با جنس‌های مختلف است، گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون هفت کارخانه تولید چادر مشکی در کشور تاسیس شده، اما بسیاری از آن‌ها به دلیل هزینه بالای تولید این کالا ورشکست شده‌اند.

وی  با اشاره به اینکه عمده چادرهایی که وارد بازار تهران می شود به صورت قاچاقی است، افزود: متاسفانه تعرفه واردات چادر مشکی که در گذشته ۷۰ درصد بود اکنون به ۱۶ درصد رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین الله یاری گفت: در سال ۸۹، ۱۶ هزار تن پارچه چادری به شکل رسمی وارد کشور شد این در حالی است که در سال ۸۸، ۳۹ هزار و ۹۴۸ تن پارچه چادر مشکی وارد کشور شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.