عریقات از رای‌گیری قریب‌الوقوع برای عضویت فلسطین در سازمان ملل خبر داد

مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، رای‌گیری برای عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد «به زودی» برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با خبرگزاری شینهوا اظهار داشت: هیات فلسطینی در نیویورک رایزنی خود را با وزرای امور خارجه کشورهای عربی و سایر کشورها آغاز کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف از این رایزنی‌ها به دست آوردن حمایت بین‌المللی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی است.

صائب عریقات تصریح کرد: رای‌گیری برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی به زودی برگزار خواهد شد.

فرآیند صلح خاورمیانه در اکتبر سال ۲۰۱۰ به دلیل مناقشات میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بر سر شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی متوقف شد. آمریکا و اسرائیل با طرح فلسطینی‌ها برای رجوع به سازمان ملل متحد جهت به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی مخالفت کرده‌اند.

صائب عریقات همچنین از اظهارات آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی علیه محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین انتقاد کرد و گفت: لیبرمن و افرادی همچون او بر این اعتقاد هستند که اسرائیل می‌تواند همچنان به ارتکاب جنایت‌ها و جرایم ادامه دهد بی‌آنکه مورد انتقاد قرار گیرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.