عزل دانشجو نیازمند ارائه دلایل قانونی است/ اعلام رضایت رئیس هیئت امنا از عملکرد دانشجو

اردیبهشت ۱۴۰۳

مشاور عالی دانشگاه آزاد گفت: عزل یک رئیس مستلزم دلیلی قانونی و محکمه‌پسند است و در صورت ادعایی مبنی بر تخلف وی در زمینه قانونی یا اخلاقی، نیاز به اثبات منطقی دارد.

“‌محمدحسین پرکره” مشاور رئیس دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در رابطه با جلسه هیئت امنای دانشگاه که قرار است روز چهارشنبه هفته جاری برگزار شود، گفت: نامه‌ای از سوی هیئت امنا دربارهٔ برگزاری جلسه فوق‌العاده چهارشنبه به “فرهاد دانشجو” ابلاغ شده که در آن بندهایی از موضوعات مورد بحث در جلسه ذکر شده است.

وی افزود: بندهای ذکر شده در این نامه کاملأ سطحی است، چراکه موضاعات مطرح شده دلیلی برای تشکیل جلسه فوق‌العاده نیست و تقریبأ تمامی موضوعات با عملکرد و تصمیم هیئت امنا غیر مرتبط است.

مشاور عالی دانشگاه آزاد به برخی از بندهای ذکر شده در نامه هیئت امنا به رئیس دانشگاه آزاد اشاره و تصریح کرد: در یکی از بندها به رسیدگی پرونده‌های حقوقی اشاره شده است که کاملأ غیر مرتبط با مسئولیت هیئت امناست و به ۱۰ سال قبل برمی‌گردد و مستلزم جلسه فوق العاده نیست.
 
پرکره با بیان اینکه در هیچکدام از بندهای این نامه اشاره‌ای به عزل دانشجو نشده است،‌ تاکید کرد: همه موارد در نامه شفاف و معین است و تنها گزینه مبهم که در این بندها به چشم می‌خورد و می‌تواند در برگیرنده هر موضوعی باشد گزینه سایر موارد است.

مشاور عالی دانشگاه آزاد در رابطه‌ با امضای ۴ نفر از اعضای هیئت امنا مبنی بر عزل دانشجو مطرح کرد: اعضای هیئت امنا برای عزل دانشجو قادر به تصمیم‌گیری‌اند؛ البته باید در نظر داشت که عزل یک رئیس مستلزم دلیل قانونی و محکمه پسند است و در صورت ادعایی مبنی بر تخلف وی در زمینه قانونی یا اخلاقی نیاز به اثبات منطقی دارد.

پرکره عنوان کرد: هیئت امنا تنها دلیل و سبب اصلی عزل “دانشجو” را ناهماهنگی با وزرا مطرح کرده‌اند که به هیچ عنوان قانونی و منطقی نیست و قرار بر این است موضوع عزل، با جدیت در جلسه چهارشنبه مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با انتقاد از برخی گفته‌ها مبنی بر برگزاری جلسات غیر علنی به خرج شهریه دانشجویان و تبلیغات علنی خسرو دانشجو با امکانات دانشگاهی افزود: برگزاری جلسات و همایش‌ها در برج میلاد به هیچ‌وجه صحت ندارد، حتی ریاست برج به طور مکتوب ذکر کرده که هیچ جلسه‌ای حتی به طور رایگان در برج میلاد توسط دانشگاه آزاد برگزار نشده است، علاوه بر این “خسرو دانشجو” در زمان انتخابات ستادی نداشته و خبرهای مبنی بر استفاده وی از دیتاسنتر( سیستم پیامکی) صحت ندارد.
 
مشاور عالی دانشگاه آزاد در ادامه یادآور شد: دانشگاه‌ها در زمان انتخابات با هیچ گونه برگزاری جلسات موافقت نکردند و فرهاد دانشجو نیز رویکردی بی‌طرف از خود به نمایش گذاست از این رو خبرها کذب برای وی شایعه شد.

پرکره خاطر نشان کرد: با توجه به اعلام رضایت آیت الله هاشمی از عملکرد دانشجو می‌توان چنین برداشت کرد که عزل وی تسویه حسابی شخصی از سوی دیگر اعضای هیئت امنا است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.