عضو جامعه مدرسین: ضرورت شناسایی حیله‌های دشمنان / عضو جامعه روحانیت مبارز: اهمیت رعایت اخلاق انتخاباتی

۲۸م اسفند ،

برخی از اعضای جامعتین طی توصیه‌هایی به کاندیداهای انتخابات آینده اعلام کردند: انتخابات ریاست‌جمهوری عرصه شایسته سالاری است، اشخاصی که قصد حضور در این میدان را دارند اما می‌دانند که رای و پایگاه اجتماعی ندارند از حضور منصرف شوند و به دولت آینده و فردی که میزان رای آوری بالایی دارد، کمک کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، تا انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم چیزی حدود سه ماه باقی مانده است و برای حضور در این میدان مهم تاکنون اشخاص زیادی عرضه اندام کرده‌اند.

جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همواره نقش تعیین کننده‌ای در تمامی انتخابات‌ها داشته‌اند و توصیه‌های آنان کارساز بوده است و بر این اساس خبرنگار ما به سراغ تعدادی از اعضای جامعتین رفته و توصیه‌های انتخاباتی آنان را به کاندیداهای انتخابات آتی جویا شده است.


*ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی

آیت‌الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی گفتگویی به کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرد تا اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و به جای تخریب یکدیگر براساس برنامه پیش بروند.

وی در ادامه گفت: اشخاصی که قصد حضور در این میدان را دارند اما می‌دانند که رای و پایگاه اجتماعی ندارند از حضور منصرف شوند و به دولت آینده و فردی که میزان رای آوری بالایی دارد، کمک کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: به کاندیداهای انتخابات آتی توصیه می‌کنیم تا حیله‌های دشمنان را بشناسند و متناسب با نیاز زمان برای پیشرفت کشور برنامه‌ریزی داشته باشند.


*در نظر گرفتن شرایط موجود کشور توسط کاندیداها ضروری است

همچنین حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار ما در اینباره گفت: به نظر می‌رسد کسی که در این شرایط خاص برای انتخابات آتی کاندیدا می‌شود باید وضعیت موجود کشور را در نظر بگیرد و برای حل مشکلات راه‌حل کارشناسانه ارائه کند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز به کاندیداهای انتخابات آتی توصیه کرد: با آگاهی وارد میدان شوند و به برنامه‌های توسعه کشور توجه جدی داشته باشند.

وی کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را عرصه شایسته سالاری بیان کرد و ادامه داد: کاندیداهای انتخابات یازدهم بدانند که در صورت پیروزی در انتخابات باید از اشخاص کارآمد استفاده کنند.

* رعایت اخلاق انتخاباتی و برنامه محوری  دو اصل و مکمل یکدیگر

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی دیگر عضو جامعه روحانیت مبارز به خبرنگار ما گفت: رعایت اخلاق انتخاباتی و برنامه محوری  دو اصل مکمل یکدیگر می باشند و برنامه بدون اخلاق و اخلاق بدون برنامه قابلیت اجرایی ندارد.

وی اظهار داشت: هر کدام از کاندیداهای انتخابات آتی باید برنامه حساب شده داشته باشند و مسئله اخلاق مداری اساس و بنیان هر نوع کار و تلاشی است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود: اگر اخلاق انتخاباتی رعایت نشود همکاری و تعاملی شکل نمی‌گیرد و نزاع، کشمکش و مجادله ایجاد خواهد شد و جامعه از حالت آرامش خارج می‌شود.

اما براساس توجه و دقت در توصیه‌های انتخاباتی این اعضای جامعتین می‌توان گفت که “رعایت اخلاق انتخاباتی و تدوین برنامه” دو مسئله بسیار مهم است که باید کانددیاهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

تهیه شده توسط سحر بخشی روشن


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.