عطر درمانی

سلامت > درمان– بدن انسان طبق یافته‌های دانشمندان و صراحت کتب مقدس ارتباط بسیاری با طبیعت دارد و به همین‌خاطر نیز باید گفت انسان با طبیعت و تمام عناصر موجود در آن ارتباط ساختاری و فیزیکی دارد.

ستون نسخه طبیعت که از ابتدا بنای خود را بر استفاده از روش‌های طب سنتی و پیشنهادهای طبیعت و گیاه درمانگران در استفاده از مواد موجود در طبیعت قرار داده، امروز به یکی دیگر از روش‌های درمانی در طب سنتی و مکمل یعنی عطردرمانی می‌پردازد. عطردرمانی یعنی درمان بیماری‌ها با استفاده از روغن اسانس گیاهان معطر. عطر درمانگرها معمولا روغن اسانس را از گیاهان خانواده نعناع که شامل عطرداروهایی مانند اسطوخودوس و اکلیل کوهی است، می‌گیرند.

استفاده از روغن اسانس‌های معطر غالبا به‌صورت موضعی است که گاهی نیز با استشمام این روغن‌ها درمان انجام می‌گیرد. نکته مهم در عمل به توصیه‌های عطردرمانگران دراستفاده از روغن اسانس‌های گیاهی معطر غلیظ بودن این روغن‌هاست که معمولا برای آسیب نرسیدن به پوست توصیه می‌شود ابتدا این روغن‌ها با افزودن چند قطره روغن گیاهی یا روغن ماساژ رقیق شود و بعد مورد استفاده قرار گیرد.

روش دیگر در استفاده از روغن اسانس‌های معطر اضافه کردن این روغن‌ها به آب وان و استحمام در آن است. در این روش گیاه دارو خیلی زود از راه پوست جذب بدن می‌شود. نکته مهم دیگر اینکه هیچ‌گاه نباید روغن اسانس‌های معطر را به‌صورت خوراکی مصرف کرد و همیشه باید زیرنظر و طبق دستور عطر درمانگر و گیاه‌درمانگران به استفاده از این روغن‌های اسانس گیاهان معطر پرداخت.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.