عفو بین الملل تصمیم یک دادگاه‎صهیونیستی را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه این دادگاه رژیم صهیونیستی را به دلیل حمایت از نظامیان در برابر شکایت والدین راشل کوری فعال صلح طلب آمریکایی که در سال ۲۰۰۳ در غزه کشته شد، محکوم کرد.

سازمان عفو بین الملل یک روز بعد از آن به این موضوع واکنش نشان داد که این دادگاه صهیونیستی شکایت والدین راشل کوری، فعال صلح طلب آمریکایی که با یک بولدزر اسرائیلی در سال ۲۰۰۳ در غزه کشته شده بود را به دلیل حمایت از یک نظامی مسئول مرگ وی رد کرد.

این سازمان دفاع حقوق بشری که مقر آن در لندن قرار دارد، در همین خصوص اعلام کرد: دادگاه از یک نظامی اسرائیلی که مسئول کشته شدن راشل کوری است، حمایت کرده و خطاهای مهمی را که در تحقیقات داخلی ارتش درباره مرگ راشل روی داده است، به حساب نیاورده است.

سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای افزود: ۹ سال بعد از مرگ کوری مقامات اسرائیل همچنان به وعده هایی که درباره انجام تحقیقاتی عمیق، معتبر و شفاف درباره این موضوع داده بودند، عمل نکرده اند .

دادگاه رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در توجیه رد شکایت والدین راشل کوری، اعلام کرد تحقیقات پلیس نظامی درباره این فعال آمریکایی درست است و مرگ وی نتیجه یک حادثه بوده است.

**۲۰۱۶** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۹۵۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.