فرانسه ساخت دانشکده نظامی رژیم صهیونیستی درشرق بیت المقدس را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، ‘برنار والرو’ سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در این باره گفت: کاخ الیزه به شدت این تصمیم مقامات اسرائیلی را محکوم می کند و از آنها می خواهد که دست به چنین اقدامی نزنند.

والرو که در یک نشست خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ می داد، گفت: همچنین پاریس تصمیم تل آویو مبنی بر ساخت ۱۷۱ واحد مسکونی در شرق بیت المقدس را محکوم می کند.

وی گفت: دیپلماسی فرانسه با هرگونه شهرک سازی غیر قانونی و خارج از قوانین بین المللی در کرانه باختری یا شرق بیت المقدس مخالف است.

بر پایه این گزارش، وزارت داخله رژیم صهیونیستی به نیروهای مسلح این رژیم اجازه داد که بر فراز کوه زیتون در شرق بیت المقدس که اکثر جمعیت آن عرب است، دانشکده جنگ تاسیس کند.

‘پپه آلالو’ عضو شورای شهر بیت المقدس گفت: کمیسیون برنامه شهرداری در بیت المقدس، یک ماه پیش، طرح تاسیس دانشکده جنگ را تصویب کرد و وزارت داخله، اینک آن را تایید کرده است.

۶۰ روز مهلت برای مخالفت با این قانون پیش بینی شده است؛ با این حال، دانیل زایدمان، مدیر گروه موسوم به ‘اورشلیم دنیوی’، می گوید: با توجه به پشتیبانی نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، احتمال اندکی وجود دارد که وزارت داخله هرگونه مخالفت را در این باره بپذیرد.

ساخت دانشکده جنگ در زمین های عرب نشین بیت المقدس، باعث افزایش اعتراض ها از سوی فلسطینیان خواهد شد. رژیم صهیونیستی شرق بیت المقدس را در جریان جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد و جامعه جهانی این تصرف را به رسمیت نمی شناسد.

مترجمام**۹۰۴۱** ۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۳۱۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.