عقب‌ ماندگی فرانسه از اصلاحات اقتصادی منطقه یورو

۰۶م آذر ،

نتایج یک بررسی نشان داد که فرانسه در تلاش برای اصلاحات اقتصادی از سایر کشورهای منطقه یورو عقب‌تر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بانک آلمانی برنبرگ بانک و موسسه پژوهشی لیسبون کانسیل در گزارشی اعلام کردند: فرانسه تنها اقتصاد بزرگ اروپایی است که با مشکلات جدی احاطه شده و هنوز کاری در مورد آن انجام نداده است. این در حالی است که یونان و ایرلند بزرگ‌ترین پیشرفت را طی ۱۲ ماه قبل برای کاهش کسری مالی و بهبود توان رقابتشان داشته اند.

این گزارش ۱۷ کشور عضو منطقه یورو را بر اساس سلامت اقتصاد و پیشرفت اصلاحات رتبه بندی کرده است. استونی، لوکزامبورگ و آلمان که سالم‌ترین اقتصادهای منطقه یورو می باشند، رتبه مشابه گزارش سال قبل برنبرگ بانک و لیسبون کانسیل را داشتند. ایتالیا یک پله صعود کرد و با گرفتن رتبه فرانسه، در جایگاه سیزدهم قرار گرفت. از نظر پیشرفت اصلاحات، ایتالیا رتبه هفتم و فرانسه دوازدهم را کسب کرد. یونان برای سلامت اقتصادش در رتبه آخر و برای تلاشهایی که به منظور غلبه بر مشکلات اقتصادی انجام داده، در رتبه اول قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، اقدامات اخیر فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، در کاهش هزینه‌های نیروی کار به سبب افزایش مالیاتها چندان موثر نبوده اند.

به گزارش بلومبرگ، اسپانیا نیز موقعیت تجاری‌اش را بهبود و هزینه‌های نیروی کار را کاهش داده اما اجتناب از ریاضت افراطی به سبک یونان، باید در دستور کار این کشور برای سال ۲۰۲۴ قرار بگیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.