علت اعتراض حزب‌اللهی ها به فیلم جیرانی

۱۹م آذر ،

خبرگزاری فارس: عبدالحمید محتشم دبیر کل انصار حزب‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به اعتراض این تشکل به بعضی فیلم‌های سینمایی اخیر و متهم شدن انصار حزب‌الله به سیاسی کاری گفت: بحث ما در مورد فیلم اخیر یک موضوع فرهنگی است. مگر اینکه آنها بخواهند با اتهام بحث سیاسی از پاسخگویی فرار کنند.

وی افزود: یک وقت سیاست به معنای مصالح خاص دسته‌ها و گروه‌ها است اما یک زمانی مصالح کلان نظام و جامعه مدنظر است که ما ورود به مسائل سیاسی که مربوط به کل جامعه و نظام است را حق خودمان می‌دانیم.

محتشم ادامه داد: گرچه ما ماهیتا تشکلی فرهنگی هستیم و نشریه‌ای هم که ارگان این مجموعه است، نشریه‌ای فرهنگی- سیاسی است اما حضرت امام بارها بر لزوم رصد و حساسیت داشتن نسبت به مسائل سیاسی تاکید داشتند و سیاست به معنای عام و فراگیر آن منعی ندارد.

دبیر کل انصار حزب‌الله دربارهٔ انتساب اعمال خشونت آمیز و خودسرانه به انصار حزب‌الله گفت: دربارهٔ تجمع اخیر که در مورد فیلم کذایی جیرانی بود، دادستان کل کشور در نشست خبری خود تجمع ما را یک نوع بیان انتقاد دانست که خلاف قانون بودن یا نبودن آن محل بحث است. پس به صورت مطلق تجمع ما غیر قانونی دانسته نشده است.

وی افزود: در دوران اصلاحات کسانی بودند که تئوریسین خشونت بودند اما پرچم ضد خشونت برپا کردند و اتفاقا خودشان در همان چاهی که کنده بودند، گرفتار شدند.

محتشم با بیان اینکه همین‌ها خشونت عملی را در فتنه ۷۸ و ۸۸ نشان دادند، تصریح کرد: کسانی که با شعار ضد خشونت در جامعه خودشان را صلح طلب معرفی می‌کردند بعدها نشان دادند که چگونه در اغتشاش دخیل بودند و اکنون سران آنها در زندان به سر می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: دربارهٔ انصار حزب‌الله و خشونت باید به صورت دقیق و با مصداق مشخص کنند که چه واقعه‌ای مدنظرشان است. چون در دوره ۸ ساله اصلاحات اکثریت دستگاه‌های اطلاع رسانی و قدرت دولت در خدمت تئوری‌های انحرافی و مظلوم نمایی بود که بعدها هم مشخص شد خودشان خشن‌ترین اشخاص بودند. ما هم با آنان در تقابل بودیم و اکنون طبیعی است که موج شدید تخریب‌های آنان علیه ما از آن زمان تاکنون ادامه داشته و بعضی از روزنامه‌ها یا بقایای آن اشخاص با همان ادبیات دست به ترور شخصیت بزنند.

دبیر کل انصار حزب‌الله با اشاره به مجدد به فیلم اخیر جیرانی و اعتراضات انصار حزب‌الله، گفت: در مورد حرکت انصار دربارهٔ این فیلم، مسئولان سازمان سینمایی یا بعضی فیلمساز‌ها آدرس غلط می‌دهند و فرافکنی می‌کنند چون خودشان در مظان اتهام می باشند.

محتشم در پاسخ به این سؤال که آیا انصار حزب‌الله قرار است مخالفت خود با هر فیلمی را به صورت تجمع نشان دهد، گفت: کارهای ما به مرور اثر خود را می‌گذارد و اطلاع دقیق دارم که در این زمینه نیز روشنگری‌ها سبب شده تا دستگاه قضایی تمهیداتی در نظر بگیرد که چنین فیلم‌هایی از ابتدا به مرحله مجوز و اکران نرسد.

وی با تاکید بر اینکه تجمع آخرین راهکار است، خاطرنشان کرد: ارگان‌های ذیربط کارشان را به درستی انجام دهند تا نیاز به تجمع نباشد.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.