عملیات مرصاد بیانگر ضعف دشمن در ارزیابی از توان نظامی ایران بود

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، حجت الاسلام و المسلین ‘سید محمدحسن ابوترابی ‌فرد’ روز پنج شنبه با اشاره به ۵ مرداد و سالروز عملیات مرصاد گفت: پیروزی رزمندگان سپاه اسلام در عملیات مرصاد مانند بسیاری از عملیات‌های دیگر نشانه ظرفیت‌های انباشته شده نظام جمهوری اسلامی در عرصه نبرد و رویارویی با دشمن بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این عملیات نشان داد که دشمن گرفتار غرور و فقدان شناخت درست نسبت به توانایی و ظرفیت خود بود . دشمن قوای ضعیف و ناتوان خود و مزدورانش را در جبهه نفاق درحالی که در اوج ضعف و ناتوانی بود، توانمند و کارآمد ارزیابی می‌کرد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس افزود: دشمن، گرفتار فقدان تحلیل درست و اطلاعات صحیح از مقاومت و استقامت ملت ایران و ظرفیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یادآور شد : عملیات مرصاد نشان داد که بر خلاف تصور دشمن نیروهای نظامی کشور از آمادگی، چالاکی لازم و اطلاعات مورد نیاز برخوردار بودند و با استفاده از توانایی نظامی و قدرت اطلاعاتی خود و شناخت از نیروی ضعیف دشمن و ناتوانایی‌ها و نقاط آسیب پذیر او، توانستند به موقع وارد عملیات شوند و یک پیروزی بزرگ را به دست آورند.

نایب رییس اول مجلس تاکید کرد: رزمندگان در عملیات مرصاد چهره ناتوان، ضعیف و شکست خورده دشمن و نفاق را در منظر جامعه جهانی به نمایش گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد که عملیات مرصاد نبردی بود میان جمهوری اسلامی ایران و گروهک تروریستی منافقین که در اواخر جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ درگرفت . در این عملیات پس از چند روز درگیری درنهایت نیروهای ایران پیروز شدند و عملیاتی که توسط منافقین طرح‌ریزی و اجرا شده بود عملا با شکست روبرو شد . در این عملیات تعداد زیادی از نیروهای مهاجم کشته و بسیاری نیز اسیر شدند.

سیام**۹۱۰۳** ۱۵۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۹۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.