عکاسی از آسمان بدون مرز/ برگزاری کارگاه عکاسی نجومی در شهریور

اسدالله قمری نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر پروژه بین المللی جهان در شب (The World At Night/ TWAN) را متشکل از گروه ۳۰ نفره از اخترشناسان و عکاسان در زمینه عکاسی تلفیقی زمین و آسمان شب دانست که در حدود ۲۰ کشور جهان پراکنده اند و افزود: “توآن” (TWAN) که از سوی انجمن بین المللی نجوم و یونسکو یکی از پروژه ها‌ی ویژه سال جهانی نجوم نیز نام گرفت، برنامه ای است که از سوی انجمن منجمان بدون مرز برگزار می شود.

رئیس دبیرخانه پروژه TWAN در ایران ادامه داد: در این پروژه سعی می شود تا با تهیه و ارائه تصاویر خیره کننده و هنرمندانه از آسمان شب بر فراز آثار تاریخی و طبیعی در جهان از جمله ایران به معرفی زیبایی‌ و ارزش آسمان شب و نجوم پردخته شود. 
 
وی با تاکید بر اینکه تصاویر “توآن” وحدت جهانی را نشان می دهد، ادامه داد: در همان شبی که ماه از فراز اورست طلوع می کند با فقط چند ساعت اختلاف در آسمان شرق دور، بر فراز کوههای البرز در ایران، در صحرای آفریقا، دشتهای سبز اروپا و از اعماق گرندکانیون آمریکا هم دیده می شود و این امر نشان می دهد که آسمان شب مانند سقفی یکرنگ بالای سر همه انسانها قرار دارد و ما یک خانواده هستیم و زمین نه مجموعه ای از کشورها بلکه سیاره ای بی مرز است.

قمری نژاد با اشاره به برگزاری چهارمین دوره کارگاه عکاسی نجومی در تابستان سال جاری، خاطر نشان کرد: در این دوره از کارگاه عکاسی نجومی همانند دوره های قبل از سه تن از مشهورترین عکاسان خارجی جهان دعوت به عمل آمده است که در صورت فراهم شدن مقدمات حضور آنها شاهد برگزاری کارگاه ها و سمینارهایی با حضور این عکاسان خواهیم بود.

وی زمان برگزاری این کارگاه را روزهای ۱۵ تا ۱۷ شهریورماه دانست و یادآور شد: متقاضیان برای ثبت نام در این کارگاه که در شهر زنجان برگزار می شود، تا روز ۱۸ مرداد ماه فرصت دارند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.