عکس‌های جنگی «سعید صادقی» کتاب می‌شود

سید عباس میرهاشمی، عضو هیات مدیره انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌ مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سعید صادقی یکی از عکاسان همیشه در صحنه سال‌های جنگ بوده و از بمباران شهرها، عملیات‌ها عکاسی کرده و دائماً درگیر جنگ بوده است.

وی افزود: بخش عمده کتاب عکس سعید صادقی، به وقایع خط مقدم و عملیا‌ت‌ها اختصاص دارد و در کنار آن، تصاویری از اعزام نیروها و کمک‌های مردمی و تاثیر جنگ بر فضای شهرها منعکس شده است.

این عکاس جنگ، انتخاب و گزینش عکس‌های سعید صادقی برای انتشار را بر اساس کار میدانی خواند و تاکید کرد: تمام نگاتیوهای صادقی را اسکن کردیم و پس از تکمیل آن‌ها با عکس‌های آرشیو بنیاد حفظ آثار و چیدمان عکس‌ها با یک سناریوی مشخص، سیر تاریخی تصاویر و موضوعات را منظم کردیم.

عضو هیات مدیره انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌ مقدس، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره شاخصه عکس‌های سعید صادقی خاطرنشان کرد: مداومت و استمرار عکاسی در جنگ و حضور دائمی او در صحنه نبرد، دو ویژگی شاخص آثار سعید صادقی هستند.

وی با اشاره به نگاه ساده، روان و روایت‌گونه سعید صادقی نسبت به جنگ تصریح کرد: بخش مهم این پروژه، گویاسازی عکس‌ها بعد از ۳۰ سال بود. از سویی جغرافیای بیشتر مناطق در طول این سال‌ها تغییر کرده‌اند و عکاس هم به خاطر گذر زمان، بخشی از اطلاعات مربوط به عکس‌ها را فراموش کرده است.

میرهاشمی در پایان یادآوری کرد: شرح عکس‌ آثار سعید صادقی، با تطابق دادن نگاتیوهای قبل و بعد از جنگ و مشاوره با کارشناسان نظامی و عکاسان قدیمی جنگ، تکمیل شدند که احتمالاً با زیرنویس سه زبانه فارسی، عربی، انگلیسی و توسط انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس وارد بازار نشر خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.