غذای حلال‌ در بیمارستان‌های هند برای جذب مسلمانان

«جوان» گزارش می‌دهد؛

غذای حلال‌ در بیمارستان‌های هند برای جذب مسلمانان

 

پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۰۶:۰۰

آنلاین نیوز: دو چیز وجود دارد که هر بیماری را که از کشورهای مسلمان خاورمیانه به بیمارستان‌های هند می‌آید، نگران کرده است: گوشتی که می‌خورند و جهت قبله‌‌ در حالی که ۷۵ درصد بیمارانی که برای درمان به هند می‌آیند، از کشورهای خاورمیانه هستند، بیمارستان‌های هند به دنبال این هستند که با ارائه غذای حلال، این بیماران احساس راحتی بیشتری کنند. 

روز دوشنبه «شهرک بهداشتی جهانی» مستقر در چنای اعلام کرد این شهرک اولین مکانی در هند است که توانسته از مسئولان اداره حلال، تأییدیه «حلال بودن» غذا‌ها را دریافت کند. دریافت این تأییدیه به این معناست که این شهرک در غذاهای خود از گوشت حلال استفاده و در هر کدام از اتاق‌ها و نمازخانه‌ها علامتی نصب می‌کند که در آن جهت قبله مشخص است. 

محمد نعمان لطیف، مدیرکل اداره «حلال هند» گفته است حداقل پنج گروه بیمارستانی پیشرو در کشور هند- از جمله بیمارستان‌های آپولو و فورتیس در حال گفت‌وگو با مقام‌های مسئول هستند- تا این تأییدیه را دریافت کنند. در چنای نیز، دو بیمارستان مهتا و لایف‌لاین، برای دریافت این مجوز درخواست داده‌اند. «حلال هند» یک نهاد مستقل صادرکننده تأییدیه «حلال» است که دولت هند نیز آن را به رسمیت می‌شناسد و مسئول صدور مجوز برای غذاها، لوازم آرایشی و داروها براساس قوانین شریعت است. 

مسئولان «حلال هند» برای اطمینان از اینکه گوشت استفاده شده در آشپزخانه بیمارستان «گلوبال» حلال است، از کشتارگاهی که این بیمارستان گوشت خود را از آنجا خریداری می‌کند، بازدید کرده‌اند. شیتال بجاج، مدیر توسعه تجاری «حلال هند» در این باره می‌گوید: « مسئله فقط گوشت و نمازخانه نیست بلکه مسئله شیوه زندگی است. برای هر مسلمانی مهم است که هر امری در زندگی روزانه‌اش تمیز و بهداشتی بوده و برای سلامتی و بهداشت او مضر نباشد. این مسائل در متون مذهبی مشخص شده است. در این معنا، این یک معیار جدید برای کیفیت محسوب می‌شود.» 

دکتر راویندرانا، رئیس بیمارستان «گلوبال» هم می‌گوید تأییدیه حلال در واقع مدرکی است که اعتماد بیماران را افزایش می‌دهد: «شهرک بهداشتی جهانی باید دستورالعمل‌های دقیق اسلامی و مقررات مربوط به استانداردهای جهانی مربوط به رژیم غذایی را رعایت کند تا بتواند این تأییدیه را دریافت کند».


جوان آنلاین – آخرین عناوین بین الملل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.